به نظر می رسد با ورود ریز گردها به برخی شهرهای استان؛ باید عبور از مرز هشدارهای آلودگی هوا گذر کرده باشیم.
کد خبر: ۳۹۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 12 March 2017
بنا به گزارش خبرنگاران تابناک در شهرهای پلدختر؛ کوهدشت و خرم آباد ریزگردها موجب آلودگی هوای این مناطق شده اند.

مردم از شرایط پیش آمده ابراز نگرانی نموده و منتظر تلاشی همگانی برای جلوگیری از گسترش شرایط موجود هستند.

از صبح دیروز که این آلودگی سایه خود را بر سر شهرهای مذکور گسترانیده است باز خوانی شرایط حاکم بر استان خوزستان باعث دلهره و نگرانی خانواده های دارای فرزندان خردسال و افراد کهنسال گردیده است. 

شنیده ها حاکی از این است که این شرایط ممکن است امروز نیز تداوم داشته باشد که در این صورت لزوم توجه به برخی نکات ایمنی برای افراد دارای شرایط خاص الزامی می باشد.

توصیه‌های پزشکی

در چنین شرایطی کارشناسان به افرادی که بیماری‌های انسداد دستگاه تنفسی، آسم، بیماری‌های قلبی ‌-عروقی دارند توصیه می کنند که بیشتر از دیگران باید نکات ایمنی را رعایت و به اندازه کافی از مایعاتی مانند شیر و لبنیات  استفاده کنید و از خوردن غذاهای آماده بیرون از منزل خودداری کنند.

شهروندان عزیز، به علت بروز آلودگی هوا و میزان بالای غلظت آلاینده ها و ریزگردها، خواهشمندیم از تردد غیرضرور در محیط بیرون از منزل جدا" خودداری فرمایید.
استفاده از ماسک یکی دیگر از توصیه های کارشناسان به افرادی است که در بیرون از منزل هستند. از آنجایی که بیشترین تاثیر هوای آلوده و گرد و غبار روی سیستم تنفسی مخاط بینی و چشم است، شهروندان در چنین شرایطی از مصرف سیگار و قلیان پرهیز کنند.

همچنین افراد سعی کنند در هوای آزاد ورزش نکنند و در و پنجره‌ها را در منزل ببندند. سالمندان و بیماران قلبی و ریوی همیشه یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌ها در برابر آلاینده‌های محیطی هستند که در زمان آلودگی هوا، سرفه، احساس سنگینی در سینه، سوزش چشم در سالمندان بسیار شایع است، بنابراین حتی‌المقدور از منزل خارج نشوند.

یکی دیگر از توصیه های پزشکان در زمان آلودگی هوا، محافظت از کودکان است. کودکان به علت آنکه دستگاه تنفسی‌شان در حال رشد است، بدنشان بیشتر از سایرین در برابر آلودگی هوا آسیب‌پذیر است.

بهترین نوع ماسک استاندارد برای حفاظت از سلامت خود در برابر گردوغبار وریزگردها و جلوگیری از ورود آنها به بدن، ماسکPهای دسته(ماسک مخصوص گردوغبار) است.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار