عمده نهال توزیع شده شامل گل محمدی(قلمه ریشه دار)، بادام جی اف و زرشک شناسنامه دار بوده و مورد تایید سازمان حفظ نباتات کشور است.
کد خبر: ۳۹۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 11 March 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون محمد بوستانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان در گفتگو با خبرنگارمابا بیان این مطلب افزود: کشت گونه های باغی کم آب بر با فرهنگ سازی و تکیه بر آموزش بهره برداران و بهره مندی از توان فنی مهندسی بخش خصوصی امکان پذیر می باشد و با برنامه ریزیهای صورت گرفته یارانه تخصیصی به شهرستان با این رویکرد به باغداران پرداخت می گردد.
 
محمد بوستانی گفت تهیه و توزیع نهال های شناسنامه دار و سالم از مسوولیت های جهاد کشاورزی برای تولید محصول مطلوب و اقتصادی بوده و جهاد کشاورزی سپیدان در زمان مقرر نسبت به تهیه و توزیع آنها بین باغداران اقدام می کند.
 
وی اظهار کرد:  عمده نهال توزیع شده شامل گل محمدی(قلمه ریشه دار)، بادام جی اف و زرشک شناسنامه دار بوده و مورد تایید سازمان حفظ نباتات کشور است.
 
بوستانی همچنین افزود: متقاضیان می توانند برای ثبت نام به اداره  تولیدات گیاهی این مدیریت و یا به شرکت خدمات مشاوره ای طرف قرارداد در شهرستان سپیدان مراجعه کنند.
 
بوستانی تصریح کرد: این نهال ها با هدف کمک در ایجاد اشتغال و درآمد زایی کشاورزان، اصلاح باغات درجه ۲ و ۳، کشت نهال سالم و استاندارد و توسعه و احداث باغات فنی و مکانیزه توزیع شده است.

این مقام مسئول همچنین گفت: باغداران منطقه با هدف جلوگیری از آلودگی باغات میوه به انواع بیماری های ویروسی ، باکتریایی و انگلی از خرید نهال های بدون شناسه خودداری کرده و از خرید این گونه نهال ها از فروشندگان دوره گرد بپرهیزند.

شایان ذکر است علاوه بر گل محمدی ، بادام و زرشک تعداد ۳۲ هزار و ۳۰۰ اصله نهال پسته، گلابی، هلو، انار، انجیر، زیتون، گردو، به و انگور آماده توزیع در بین متقاضیان می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار