مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد
مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای این سازمان جذب خادمان افتخاری در امامزادگان است که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 1400 آماراین خادمان را به 50 هزارنفر برسانیم.
کد خبر: ۳۹۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 11 March 2017
به گزارش  تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حمید عسگری‌سوادجانی در جلسه دوره آموزشی هیأت امنا و خادمان بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری که در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) شهر قزوین برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های بالای اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار داشت: این اداره‌کل ظرفیت مناسبی را به خود اختصاص می‌دهد و توانسته در اجرای طرح آرامش بهاری موفق عمل کند.

وی افزود: شمارش معکوس برای آرامش بهاری آغاز شده و امیدواریم این طرح با جلوه خاصی در سال جدید برگزار شود.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در طرح آرامش بهاری یک کمیته با عنوان کمیته هیأت امنا و یک کمیته علمی محتوایی و آموزشی راه‌اندازی شده است.

عسگری‌سوادجانی ادامه داد: در مقطعی از تاریخ قرار گرفته‌ایم که دو اسلام مبتنی بر نبوت و امامت با اسلام مبتنی بر خشونت و سکولار در برابر هم قرار گرفته که وظایف برای مسؤولان در این حوزه تعریف شده است.

وی تصریح کرد: در قالب اجرای طرح آرامش بهاری سالانه به طور میانگین 15 میلیون زائر در امامزادگان حضور داشته و زیارت می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: 8 هزار و 84 امامزاده در کشور وجود دارد که وجود این امامزادگان مهم است و مقام معظم رهبری به صورت شخصی از این امامزاده‌ها از جمله 6 امامزاده در اصفهان بازدید کردند.

عسگری به مهم‌ترین مقوله شکل‌گیری انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: شکل‌گیری این انقلاب به دنبال تشکیل حکومت الهی بوده است.

وی با اشاره به طرح آرامش بهاری ادامه داد: این طرح در 28 اسفند ماه جاری آغاز و تا 14 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه به ظرفیت هیأت امنا و خادمان امامزادگان کشور پرداخت و تصریح کرد: مسؤولان این بخش‌ها خود همچون یک دولت فعالیت کرده و امور مربوط به امامزاده‌ها را به نحو احسن مدیریت می‌کنند.

عسگری گفت: باتوجه به اینکه دشمنان اسلام همچون صعودی‌ها و صهیونیست‌ها درصدد تخریب حرم‌های اهل‌بیت(ع) هستند، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه برای مقابله با چنین اقداماتی نصب دوربین‌های مداربسته در امامزاده‌ها است.

وی با بیان اینکه امامزاده‌ها حافظ و نگه‌دار خود هستند، یادآور شد: این امامزاده‌ها مکانی برای دست‌یابی به آرامش و امنیت است و در دستاوردها و اثرات مثبت امامزاده‌ها می‌توان گفت که 64 درصد احساسات خشم و 76 درصد آمار ناامیدی افراد جامعه به واسطه حضور در این امامزاده‌ها کاهش یافته است.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: کشور ظرفیت‌های مناسبی را در حوزه خیران به خود اختصاص می‌دهد که از موارد آن می‌توان به وقف 120 میلیارد تومان توسط یک خیر(یک خانواده سه نفره) اشاره کرد.

عسگری افزود: به صورت تقریبی چهار هزار مورد از امامزاده‌های کشور درآمد ندارد و تلاش داریم بخشی از نیازهای این امامزاده‌ها را از امامزاده‌های پردرآمد تأمین کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های این سازمان به‌کارگیری 50 هزار خادم افتخاری به صورت سالانه در امامزاده‌های کشور تا پایان سال 1400 است؛ درحال حاضر یک هزار و 600 خادم بانو در این امامزاده‌ها فعالیت می‌کنند و 60 درصد خادمان امامزاده‌ها را هم بانوان تشکیل می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار