نایب رئیس شورای شهر خبر داد:
تابناک: نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هنرهای تک استادی در اصفهان درحالی شناسایی شده اند که زمینه احیای این هنرها و آموزش نسل به نسل آن در اصفهان فراهم شده است.
کد خبر: ۳۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷ 25 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر احمد شریعتی اظهار داشت: احیای هنرهای تک استادی، هنرهایی که عمر آنها به اساتید آن بستگی دارد یکی از محوری ترین مطالبی است که در جلسه اخیر نبض فرهنگی شهر اصفهان مطرح شد.

وی با بیان اینکه نبض فرهنگی شهر اصفهان از جلسات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا است، اعلام کرد: در این جلسه طرح‌های زیادی در خصوص زنده نگهداشتن و احیای هنرهای دستی اصفهان ارائه شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: این جلسه خروجی‌های زیادی داشت به طوری که ایجاد بازارهای محلی در سطح شهر برای مشاغل خانگی و صنایع دستی که در خانه شکل می گیرد از طریق معاونت فرهنگی و اجتماعی، مشاغل شهری و میادین میوه و تره بار، آموزش حرفه ای یکی از راهکارهای احیای هنرهای دستی اصفهان است.

وی اضافه کرد: ایجاد بستری برای آموزش هنرهای دستی و هنرهای تک استادی در کانوهای فرهنگی شهر و فرهنگسراها در فصول تعطیلی سال از جمله تابستان از دیگر اقداماتی است که در این حوزه انجام گرفته است.
شریعتی از طرح توسعه آموزشگاه های صنایع دستی در اصفهان خبر داد و بیان داشت: این طرح باید از طرف شورای اسلامی شهر و شهرداری پیگیری شود.

وی از بسترسازی برای ایجاد نمایشگاه های صنایع دستی در سطح اصفهان و کشور در ایام پیک سال از جمله تابستان و ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: آموزش نسل به نسل هنرهای تک استادی در اصفهان مرحله به مرحله انجام می گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد: اصفهان شهری است که از حیث صنایع دستی در کشور و جهان سرآمد است به طوری که از حدود ۶۰۰ صنایع دستی کشور تنها ۱۸۰ صنعت آن از اصفهان است.

وی گفت: در اصفهان اساتید هنرمندی وجود دارند که به بیش از ۱۸ رشته هنری متبحر هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار