آیت‌الله علوی گرگانی:
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: مدیران کشور و استان قم باید طرحی برای سامان دادن به متکدیان ارائه کنند و به متکدیان در کشور نظم داده شود.
کد خبر: ۳۹۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۸ 09 March 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به جایگاه بیوت مراجع عظام تقلید اظهار کرد: این بیوت، بیوت رافت است و پول دادن به متکدیان از سوی بیوت مراجع عظام تقلید ترویج تکدی گری در جامعه است.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم که کمیته امداد خمینی(ره) بخشی از اعتبارات خود را به بیوت مراجع عظام تقلید اختصاص بدهد تا این بیوت با استفاده از این اعتبارات به فقرا کمک کنند، ما در زمینه کمک به فقرا وظیفه داریم، از آن سو هم شاهد مراجعه متکدیان به بیوت مراجع عظام تقلید هستیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: امام خمینی(ره) این نظر را داشتند که نباید متکدی و فقیر در جامعه داشته باشیم، مدیران کشور و استان قم باید طرحی برای سامان دادن به متکدیان ارائه کنند و به متکدیان در کشور نظم داده شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به ضرورت کمک به نیازمندان اظهار کرد: باید طرح‌هایی جدیدی در کشور ارائه شود که حق افراد نیازمند به آن‌ها پرداخت شود، اما نباید گداپروری در جامعه داشته باشیم، گداپروری ثواب ندارد.

وی ادامه داد: باید در کمیته امداد خمینی(ره) به کارهای فرهنگی و کمک به ازدواج جوانان توجه ویژه‌ ای شود، این کارها بسیار مهم است و باید در کمیته امداد این کارها انجام شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: سلمان فارسی جایگاه بلندی دارد، دلیل رسیدن سلمان به این جایگاه این بود که او حق هر چیزی را در جای خودش ادا می‌کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اعتبارات کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: باید مدیران کمیته امداد در مصرف اعتبارات این کمیته دقت لازم را داشته باشند تا کمیته امداد بتواند حق مردم را ادا کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار