سفیر لهستان در ایران گفت: در یک سال گذشته که تحریم‌ها برداشته شده، حجم مبادلات ایران و لهستان به سه برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۹۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 07 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، یولیوش گویو سفیر لهستان در ایران در نشستی که با تولیدکنندگان و تجار استان قزوین ظهر امروز در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در یک سال گذشته که تحریم‌ها برداشته شده، حجم مبادلات ایران و لهستان به سه برابر افزایش یافته است.

وی افزود: سال‌های بسیاری است که ایران برای لهستان یک شریک اقتصادی بسیاری قوی نه تنها در خاورمیانه بلکه در سراسر جهان محسوب می‌شود.

سفیر لهستان در ایران اضافه کرد: آنچه می‌تواند این ادعای بنده تأیید کند، برنامه‌ای تحت عنوان به سوی ایران است که دولت لهستان به راه انداخته است.

گویو ادامه داد: کشور ایران در حوزه علم و دانش بسیار پیشرفته است که این پیشرفت را می‌توان در دستاوردهای پزشکی و نانوپزشکی به درستی مشاهده کرد.

وی عنوان کرد: برای من افتخار بزرگی است که می‌توانم در جلسات مرتبط با مذاکرات تجاری با استان قزوین حضور داشته باشم.

سفیر لهستان در ایران تصریح کرد: بازرگانان لهستانی بسیار فعال هستند و آنچه که می‌توانند به بازرگانان ایرانی عرضه کنند، برای بازار ایران بسیار مناسب است.

گویو گفت: دو کشور ایران و لهستان محصولات بسیاری را می‌توانند به هم عرضه کنند و اطمینان داریم از این پس حجم مبادلات دو کشور افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته که تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران برداشته شده و حجم مبادلات ایران و لهستان به سه برابر میزان قبلی افزایش یافته است.

سفیر لهستان در ایران افزود: آمارها نشان می‌دهد میزان صادرات از ایران به لهستان 80 درصد و میزان واردات 350 درصد افزایش یافته است.

گویو اضافه کرد: این آمارها نشان می‌دهد کشور ایران برای لهستان یکی از مهم‌ترین شرکای بازرگانی در خاورمیانه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به برخی از زمینه‌های همکاری دو کشور ادامه داد: حمل و نقل مواد غذایی، کشاورزی، معدن و حمل و نقل دریایی ماشین‌آلات معدنی و کشاورزی، انرژی‌های تجدیدپذیر از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری مشترک دو کشور است.

سفیر لهستان در ایران خاطرنشان کرد: همچنین در عرصه بهداشتی، دارویی، تکنولوژی‌های مربوط به بهره‌وری انرژی و تجهیزات پزشکی، لباس و لوازم خانگی از دیگر زمینه‌های همکاری دو کشور به شمار می‌رود.

گویو عنوان کرد: خوشحال هستم که تحریم‌ها علیه ایران برداشته شده و این کشور می‌تواند به عنوان یک بازیکن قوی وارد میدان‌های بین‌المللی شود.

به گفته وی اقتصاد کشورهای ایران و لهستان می‌تواند یکدیگر را تکمیل کند بنابراین همکاری دو کشور می‌تواند بسیار گسترده‌تر از وضعیت فعلی باشد.

سفیر لهستان در ایران گفت: می‌دانیم که انعقاد قراردادها و تنظیم تفاهم‌نامه‌ها زمان‌بَر است و به همین دلیل بوده که دولت لهستان برنامه‌ای به سوی ایران را راه انداخته تا همکاری‌های بین دو کشور تقویت شود.

گویو تصریح کرد: مجموعه تفاهم‌نامه‌های مربوط به روابط اقتصادی دوجانبه تکمیل شد و یک توافق‌نامه به آن اضافه کردیم که امیدواریم موجب تقویت همکاری‌های دوجانبه شود.

وی یادآور شد: قصد داریم هرچه سریع‌تر کمیسیون مشترک را راه‌اندازی کرده و ظرف یک سال آینده نخستین جلسه این کمیسیون را برگزار کنیم.

سفیر لهستان در ایران افزود: علاوه بر آن لهستان از سرمایه‌گذاری خارجی استقبال می‌کند بنابراین از سرمایه‌گذاران ایرانی برای سرمایه‌گذاری در کشور لهستان دعوت می‌کنیم.

گویو مطرح کرد: با توجه به اینکه ریسک سرمایه‌گذاری در لهستان پایین است سرمایه‌گذاران ایرانی را برای سرمایه‌گذاری در لهستان تشویق می‌کنیم.

وی با اشاره به برخی از شاخصه‌های ممتاز سرمایه‌گذاری در لهستان گفت: وضعیت سیاسی و اقتصادی پایدار و عضویت در اتحادیه اروپا از مهم‌ترین ویژگی‌های ممتاز سرمایه‌گذاری در لهستان به شمار می‌رود.

سفیر لهستان در ایران خاطرنشان کرد: آمادگی داریم سرمایه تجاری اقتصادی به ویژه در زمینه تحولات اقتصادی خود را در اختیار تجار ایرانی قرار دهیم زیرا لهستان در این زمینه موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است.

گویو ادامه داد: به زودی پرواز مستقیم لهستان به ایران فعال می‌شود که قطع به یقین در افزایش روابط تجاری دو کشور اثرات مطلوبی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار