آروانه وجود خانه مسافرها را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: همدان سال گذشته نزدیک به یک‌میلیون گردشگر در ایام نوروز داشت درصورتی‌که تمام تجهیزات اسکان استان درمجموع بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ تخت نیست.
کد خبر: ۳۹۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 07 March 2017
مدیرعامل موسسه گردشگری مهر ماندگار همدان با تأکید بر اینکه شهرداری در اجرای طرح کانکس‌هادر ورودی شهر خلف وعده کرد، گفت: کارتن به‌دستان در همدان قانونمند می‌شوند.

به گزارش فارس؛ سجاد آروانه بر لزوم اجرای طرح ساماندهی خانه‌مسافرها به طور جدی تأکید کرد و اظهار داشت: خانه‌مسافرها در حال ساماندهی و دریافت مجوز هستند و فعالیت آنها از این پس قانونمند خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 80 پرونده در دست اقدام برای اعطای مجوز داریم، افزود: 50 نفر تشکیل پرونده داده‌اند که باید مدارک خود را تکمیل کنند.

مدیرعامل موسسه گردشگری مهر ماندگار همدان با بیان اینکه دادستانی قول برخورد با کارتن به‌دستان را داده است، گفت: شرایط را طوری مهیا کرده‌ایم که مسافران در کانکس‌های مستقر در در ورودی شهر، آماده شوند و سپس در خانه‌های دارای مجوز اقامت داشته باشند.

*وجود خانه مسافرها مهم و ضروری است

وی در خصوص ورود اداره اماکن در برخورد با کارتن به‌دستان نیز اضافه کرد: اداره اماکن در برخورد با کارتن به دستان کاری نمی‌تواند انجام دهد، اماکن در تأیید منازل استیجاری برای مسافران می‌تواند ورود کند که تقاضا داریم، با برخورد سهل مردم را برای دریافت مجوز ترغیب کنند.

آروانه وجود خانه‌مسافرها را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: همدان سال گذشته نزدیک به یک‌میلیون گردشگر در ایام نوروز داشت در صورتی که تمام تجهیزات اسکان استان در مجموع بیش از 2 هزار و 700 تخت نیست.

وی با بیان اینکه مراکز اقامتی در همدان برای اسکان مسافران کم است، افزود: خانه مسافرها نه تنها در ایام عید بلکه در سایر ایام سال نیز کمک بسیاری برای اسکان مسافران دارند، البته اگر قوانین را رعایت کنند.

*جذب گردشگر خانه مسافرها طبق دستورالعمل‌ها باشد

مدیرعامل موسسه گردشگری مهر ماندگار همدان با تأکید بر اینکه متصدیان خانه‌مسافرها باید از لحاظ نرخ، تأمین امنیت و نظافت بتواند طبق دستورالعمل‌ رفتار کنند، بیان کرد: باید هویت اشخاصی که وارد این منازل می‌شود ضبط و ثبت شود تا بتوان از این ظرفیت بهتر در جذب گردشگر استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه کارتن به دستان منظر شهری را زشت می‌کنند، گفت: وجود کارتن به دستان در ورودی‌های شهر نشان دهنده این است که برنامه‌ریزی در این شهر برای راهنمایی مسافر وجود ندارد.

آروانه با بیان اینکه ساماندهی خانه مسافرها در همه شهرها در حال انجام است، افزود: یکی از کارهای مهمی که انجام می‌شود بعد از مجوزدار شدن خانه‌ها، جمع کردن کارتن به‌دستان است.

وی اضافه کرد: متقاضیانی که موفق به دریافت مجوز شوند، می‌توانند از طریق سایت یا به صورت اینترنتی برای خانه‌مسافرهای خود گردشگر جذب کنند و یا اینکه خود ما نسبت به معرفی گردشگران به این مناطق اقدام خواهیم کرد.

*اداره اماکن در صدور مجوز برخورد سهل‌تری داشته باشد

مدیرعامل موسسه گردشگری مهر ماندگار همدان با تأکید بر اینکه شهرداری در اجرای طرح کانکس‌ها در ورودی شهر خلف وعده کرده است، افزود: قرار بود کانکس‌ها مستقر شود زیرا این موضوع در شورای شهر تصویب شده بود، اما متأسفانه در آخرین روزهای سال از سوی شهرداری عنوان شد که توانایی استقرار کانکس‌ها را ندارند.

وی با بیان اینکه اکنون شهرداری با این کار ما را بلاتکیف گذاشته است، گفت: معاون گردشگری شهرداری خلف وعده کرد، هرچند صورتجلسه آن نیز وجود دارد.

آروانه با تأکید بر اینکه از دادستان تقاضا دارم که با کارتن به دستان به صورت جدی برخورد شود تا صاحب‌خانه‌ها برای دریافت مجوز دلگرم شوند، یادآور شد: از اداره اماکن نیز درخواست داریم برای صدور مجوز به خانه‌ها برخورد راحت‌تری داشته باشند و از شهرداری می‌خواهم که به وعده خود عمل کرده و کانکس‌ها را در ورودی شهر مستقر کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار