برای عرضه مستقیم کالای داخلی صورت گرفت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه در نمایشگاه بهاره استان 250 غرفه برای عرضه مستقیم کالای داخلی وجود دارد، گفت: از این تعداد 50 غرفه در حیاط نمایشگاه و 200 غرفه در ساختمان سرپوشیده آن قرار دارد.
کد خبر: ۳۸۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶ 05 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علی پرزحمت در یازدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قزوین که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه بهاره به منظور عرضه مستقیم کالای مورد نیاز ایام عید در تمام کشور برگزار شد که این استان هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه بهاره استان قزوین 250 غرفه برای عرضه مستقیم کالای داخلی وجود دارد، افزود: از این تعداد 50 غرفه در حیاط نمایشگاه و 200 غرفه در ساختمان سرپوشیده آن قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین عنوان کرد: قیمت اجناس عرضه شده در نمایشگاه بهاره استان قزوین حداقل 20 درصد زیر قیمت سایر بازارهای استان بوده که این قیمت‌ها توسط کارشناسان مربوطه تنظیم شده است و همواره کیفیت و قیمت اجناس توسط بازرسان تعیین شده مورد نظارت قرار می‌گیرد.

پرزحمت طرح کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه بهاره در این استان، عرضه مستقیم کالا با کمترین سود ممکن است زیرا که این نمایشگاه به دلیل تقاضای بالای شهروندان به منظور عرضه مستقیم کالای باکیفیت و ارزان برای تهیه اجناس مورد نیاز ایام نوروز برگزار شد.

این مسؤول خاطرنشان شد: به منظور افزایش عملکرد نمایشگاه با همکاری دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی به بازرسی مداوم نمایشگاه می‌پردازیم که تا کنون به پنج غرفه به دلیل تخلف‌های صورت گرفته، برخورد و تذکر داده شده است.

* انصراف از صادرات مرکبات

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین هم در این جلسه ادامه داد: امسال راندمان تولید مرکبات افزایش یافت به طوری که کشور در حال برنامه‌ریزی برای صادرات این مواد به خارج از کشور شد اما به دلیل سرمای فراوان و سیل ناگهانی که موجب نابودی مقدار بسیاری از مرکبات در کشور شد به منظور جلوگیری از کمبود مرکبات در داخل کشور از صادرات آنان منصرف شدیم.

ناطق معین‌الدین افزود: در سال گذشته 930 تن پرتقال و 440 تن سیب به خارج از کشور صادر کردیم اما به دلیل کمبود این اقلام در سال جاری ناچار به لغو صادرات و حتی واردات پرتقال به کشور شدیم.

وی در خصوص ذخایر مرکبات استان قزوین گفت: در حال حاضر 500 تن سیب و 500 تن پرتقال به منظور تهیه میوه ایام عید هم استانی‌ها ذخیره شده است؛ همچنین به زودی دو کانتینر پرتقال وارداتی هم به استان منتقل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار