و اما نکته جالب و اساسی این بازدید را می توان در سخنان دو نماینده ی شهرستان های چهارگانه کهگیلویه و همچنین بویراحمد و دنا جستجو کرد تا مشخص شود آنچه نعمت زاده نیاورد را جهانگیری آورد یا نه ؟
کد خبر: ۳۸۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹ 04 March 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فرودگاه های گچساران و یاسوج در سال آخر دولت روحانی برای مردم کهگیلیه و بویراحمد ، محل فرود آمدن هواپیماهای حامل مقامات کشوری شده است و نمایندگان استان هم یک پا در مجلس و یک پا در استان به دنبال این هستند بلکه بتوانند از حضور این مقامات حداکثر استفاده را ببرند و شاید قولی برای اختصاص بودجه ای بگیرند بلکه آن را به زخمی از زخم های استان بزنند .
بار گذشته که نعمت زاده به استان آمد مسئولین استان با حرص و ولع و تدارکات فراوان وی را بر سر طرح های مختلف بهره برداری شده ی قبلی استان بردند و پتانسیل های صنعتی استان را به نمایش نعمت زاده درآوردند و اما در نهایت این همه دوندگی یکی از فعالان اقتصادی یک جمله گفت " آقای وزیر اینجا ما مشکل پول داریم " و نعمت زاده هم که چیزی با خود نیاورده بود بر بالگرد خود نشست و رفت!
 
 آنچه که نعمت زاده نیاورد ، جهانگیری آورد؟ / حاصل سفر را در سخنان زارعی و هاشمی پور باید جست!
 
امروز نعمت زاده با جهانگیری معاون اول برگشت و به سراغ سیمان مارگون رفتند و فاز دوم این کارخانه را افتتاح کردند و این اخبار در رسانه ملی هم بازتاب گسترده ای داشت .
و اما نکته جالب و اساسی این بازدید را می توان در سخنان دو نماینده ی شهرستان های چهارگانه کهگیلویه و همچنین بویراحمد و دنا جستجو کرد تا مشخص شود آنچه نعمت زاده نیاورد را جهانگیری آورد یا نه ؟ 
 بدهکاری دولت به کهگیلویه و بویراحمد
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری گفت : استان کهگیلویه بویراحمد ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف دارد.
غلام محمد زارعی با بیان اینکه بیش از هر چیز ظرفیت استان ما در حوزه گردشگری و کشاورزی است تصریح کرد: اما مشکلات زیادی در حوزه زیرساخت‌ها در استان ما وجود دارد.
وی تصریح کرد: انتظار ما این است که مسوولان کشوری برای ایجاد این زیرساخت‌ها ما را یاری کنند.
زارعی در ادامه با اشاره به اینکه بدهی دولت در استان 650میلیارد تومان است گفت: بخشی از آن حدود ۲۸۰ میلیارد تومان بدهی دولت به پیمانکاران است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که 25درصد از مردم استان زیر پوشش نهاد های حمایتی هستند که با احتساب افراد در نوبت به 27 درصد خواهد رسید تصریح کرد:علی رغم این آمار بخش زیادی از مردم در زندگی سخت و مشقت باری دارند.
زارعی با بیان این که باید در خصوص اعتبارات به این استان نگاه ویژه‌ای شود خاطرنشان کرد: در ماده ۱۸۰ اعتبارات به استان ما نرسید که باید دولت در این خصوص فکری به حال استان کند تا بتوانیم پروژه‌های خود را اجرایی و عملیاتی کنیم.
پیمانکارانی که یا فرار کردند و یا زندانی هستند
اما شاید عصاره این خواسته های استان از دولتی ها را بتوان در سخنان عدل هاشمی پور جستجو کرد !عدل هاشمی پور نماینده مردم کهگیلویه در مجلس  در این نشست گفت :استان هایی که توسعه نیافته هستند برابر قانون خصوصی سازی برنامه پنجم توسعه جهت اجرای زیر ساخت ها به بخش خصوصی واگذار می شود.
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه،چرام و بهمئی در مجلس گفت: ما در منطقه ای عقب مانده هستیم که اگر به گفته نماینده مردم بویراحمد و دنا ۲۵ درصد مردم این منطقه تحت حمایت نهاد های حمایتی هستند اما مردم حوزه انتخابیه من از شدت محرومیت ۳۵ درصد تحت پوشش حمایت هستند و از نظر بیکاری این آمار به ۳۵ درصد افزایش یافته است.
هاشمی پور افزود: در بخش راه ها، پروژه مظلوم پاتاوه دهدشت از پروژه های سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۳ است که به دلیل مشکلات مالی 11سال زمین مانده و مطمئن هستم این سفره به دست معاون اول رییس جمهور جمع می شود.
وی عنوان کرد: پیمانکارانی که پروژه های ماده ۱۸۰ را کار می کردند اغلب زندان هستند یا فراری و یا برخی که دارند از جیب خود خرج می کنندو این امر نیازمند حرکتی جهادی از طرف دولت است.
نماینده کهگیلویه گفت: ۷ ماه پبش تفاهم نامه ای بین سازمان صنعت معدن و تجارت کشور و سازمان اقتصادی کوثر برای سرمایه گزاری در معدن فسفات چرام که ۵۰۰ نفر از افراد منطقه را از بیکاری نجات می دهد منعقدشد که امروز به دلیل بد قولی سازمان اقتصادی کوثر این پروزه متوقف شده است.

وی افزود: این پروژه که هم اکنون ۴۰ نفر در آن مشغول و به این پروژه دلخوش هستند به دلیل بد عهدی سازمان اقتصادی کشور که امروز زیر مسئولیت شانه خالی کرده راکد مانده است.
هاشمی پور تصریح کرد: دو دستگاه پمپاژ در حوزه انتخابیه بنده در دست اجرا است که با راه اندازی آن ها دو هزار نفر مشغول به کار خواهند شد که نیازمند همکاری جدی دولت در این حوزه هستیم.
وی افزود: معدن نیترات دیشموک که وزارت دفاع و بهداشت خریدار محصول این معدن هستند برای ۲ میلیارد تومان زمین مانده و اگر تامین اعتبار نشود شاهد بیکاری چندین نفر خواهیم بود.
آنچه که باید به عنوان حاصل این سفر معرفی شود ، اعتباراتی است که با توجه به سخنان زارعی و هاشمی پور استاندار در رسانه ها اعلام کند که آیا چیزی توانسته از معاون اول رئیس جمهور بگیرد یا باز هم پیمانکاران طلبکار دولت باید از دست طلبکاران خود در حال فرار باشند ؟ باید منتظر بود و دید معاون اول که به نظر می رسد آخرین امید دولتی های استان برای گرفتن پول است ، دست به جیب می شود یا نه و به عبارت دیگر چیزی که نعمت زاده نیاورد را جهانگیری آورده است ؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار