عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس فراهم کردن شرایط تحصیل تیزهوشان و سایر دانش‌آموزان در کنار یکدیگر در مدارس تلفیقی را گام مهم آموزش و پرورش می‌داند.
کد خبر: ۳۸۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 05 March 2017

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جداسازی دانش آموزان با بهره‌های هوشی متفاوت نتیجه تفکر 40 سال گذشته است در حالی که امروزه این دیدگاه تغییر کرده است، اظهار کرد: متفکران و نخبگان سال‌ها قبل متوجه شدند جداسازی دانش آموزان نتیجه خوبی ندارد.

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛  درباره بایدها و نبایدهای کاهش تنوع مدارس در کشور، گفت: موضوعی که امروزه از سوی برخی مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر تحصیل دانش آموزان با بهره‌های هوشی متفاوت در کنار یکدیگر مطرح می‌شود، از 40 سال گذشته تا کنون در کشورهای اروپایی مانند آلمان اجرایی می‌شود که مدرسه «بن بیل» نمونه‌ای از آن به‌حساب می‌آید؛ دانش‌آموزان تیزهوش و حتی معلول در کنار یکدیگر تحصیل می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه یکی از اهداف آموزش و پرورش جامعه‌پذیر کردن دانش‌آموزان است، افزود: دانش‌آموز بعد از فارغ التحصیلی باید در جامعه زندگی کند لذا جداسازی این افراد از یکدیگر موجب می‌شود درک متقابل و خوبی از وضعیت جامعه برای تیزهوشان و سایر دانش آموزان ایجاد نشود؛ مثلا گاهی تیزهوشان دچار خودشیفتگی شده که در رفتارشان با دیگران کاملا مشهود است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اگر آموزش و پرورش بتواند در مدارس تلفیقی شرایط تحصیل تیزهوشان و سایر دانش آموزان در کنار یکدیگر را فراهم کند گام بزرگی برداشته است، ادامه داد: البته نباید از یاد برد که همیشه در اجرای طرح‌ها با مشکل مواجه هستیم لذا باید دقت زیادی در این خصوص انجام شود.

فلاحتی با بیان اینکه سرانه تخصیص یافته به مدارس تیزهوشان با مدارس عادی متفاوت است که همین امر به نوعی تبعیض به شمار می‌رود، تصریح کرد: در این بین امروزه همه به دنبال حذف کنکور به منظور ایجاد آرام روانی در افراد هستند در حالی که ذهنیت قبولی در مدارس تیزهوشان استرس زیادی را به دانش آموزان وارد می کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد که تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال تربیت دانش آموزان از جهات مختلف است.

بنا بر گزارش های منتشره:  به تازگی وزیر آموزش و پرورش از کاهش 17 نوع مدرسه خبر داده و با اعلام اینکه سیاست این وزارتخانه کاهش تعداد مدارس تیزهوشان است، تاکید داشته است که دانش آموزان استثنایی (معلول حرکتی، ذهنی) نیز به مدارس عادی معرفی می‌شوند.


منبع: خبرگزاری خانه ملت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار