رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی گلستان:
رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰ هزار هکتار کلزا در گلستان کشت شود، گفت: سطح سبز کلزا در استان گلستان بیش از ۲۵هزار هکتار است.
کد خبر: ۳۸۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 04 March 2017
رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰ هزار هکتار کلزا در گلستان کشت شود، گفت: سطح سبز کلزا در استان گلستان بیش از ۲۵هزار هکتار است.

علی موسی‌خانی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره میزان کشت کلزا در استان اظهار داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 60 هزار هکتار کلزا در گلستان کشت شود که تا پایان فصل کشت 50 هزار هکتار کلزا در استان کشت شد.

وی تصریح کرد: با آغاز فصل کشت امید می‌رفت امسال شاهد افزایش تولید کلزا در استان باشیم که سرما و بارش برف در آذرماه بیش از نیمی از مزارع کلزا را از بین برد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی استان گلستان تاکید کرد: از مقدار کلزاهای باقی مانده در حال حاضر بیش از 25 هزار هکتار سطح سبز داریم و دوباره با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر افزایش دما کشاورزان هر چه سریع‌تر برای تغذیه محصولات خود اقدام کنند.

موسی خانی تصریح کرد: کشاورزان در مزارع خود اقدام به کودپاشی کنند و با دادن کود ازته و پتاسه در هر هکتار به میزان حدود 200 کیلوگرم مزارع خود را برای فصل گل‌دهی آماده کنند.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی گلستان تاکید کرد: مشکل دیگری که کلزاکاران در این موقع  با آن دچار می‌شوند افت سوسک گرده‌خوار و سرخرطومی که در صورت مشاهده این افت با مراجعه به کارشناسان گیاه پزشکی و استفاده از نظرات آنها با استفاده از سموم مناسب اقدام به از بین بردن افت کنند.

موسی‌خانی افزود: استان گلستان قطب تولید کلزا در کشور است و امسال این محصول با مباشرت اداره غله خریداری شد و پول آن نیز به موقع پرداخت شد.

وی اظهار کرد: حمایت از کشت دانه‌های روغنی یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی برای رسیدن به خودکفایی در روغن خوراکی است و افزایش سطح زیر کشت و حمایت بیمه‌ای با رایگان بیمه کردن محصول از جمله اقدامات وزارت جهاد کشاورزی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار