معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با بیان خاطره‌ای از امام خمینی (ره) گفت: ساده‌زیستی و مردم‌داری از ویژگی‌های ممتاز امام عظیم‌الشان بود و همه مسئولان باید در این مسیر حرکت کنند.
کد خبر: ۳۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 24 May 2015
تابناک بوشهر: فتح‌الله حقیقی بعد از ظهر یکشنبه در نشست ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و با تبریک سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: فتح خرمشهر در واقع نقطه عطفی در دفاع مقدس بود و رزمندگان اسلام پس از فتح خرمشهر از حالت تدافعی به حالت تهاجمی تبدیل شدند.

وی افزود: هیئت‌های صلح بین‌المللی که تا قبل از فتح خرمشهر دست از اختلاف برنمی‌داشتند، بلافاصله پس از فتح خرمشهر برای پیشنهاد صلح منسجم شدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: در آن زمان کسی باور نداشت که بتوان با این توان، خرمشهر را آزاد کرد ولی رزمندگان اسلام با تکیه بر علم و ایمان، غیر ممکن را ممکن کردند و جهانیان را به تعجب وادار کردند.

حقیقی با تاکید بر لزوم کیفیت بخشیدن به برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تصریح کرد: باید برنامه‌های سالگرد ارتحال امام عظیم‌الشان با کیفیت بالایی برگزار شود و همه دستگاه‌ها باید مشارکت کنند.

وی با ذکر خاطره‌ای جالب از امام خمینی(ره) اضافه کرد: در دوران دانش‌آموزی در شهر مقدس قم، روزی خودروی حامل امام راحل از کنار مدرسه امام صادق(ع) عبور می‌کرد و من خودم را به خودروی ایشان رساندم و دستم را در دستان ایشان گذاشتم. امام خمینی(ره) به محافظین اجازه برخورد ندادند و راننده خودروی امام(ره) نیز سرعتش را افزایش نداد تا زمان بیشتری از حضور در کنار امام استفاده کنم و این نشانه بارزی از ساده‌زیستی و مردم‌داری امام عظیم‌الشان بود که هنوز لذت آن دیدار را حس می‌کنم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر یادآور شد: امروز باید شیوه، روش و منش حضرت امام(ره) در بین مدیران نهادینه و فرهنگ‌سازی شود.

استان بوشهر مهد قهرمانان شجاع و فداکار و ایثارگر است

حقیقی به ویژگی‌های ایثارگرانه مردم استان بوشهر اشاره کرد و گفت: به گواه تاریخ، این استان مهد قهرمانان شجاع و فداکار و ایثارگر است و این استان جان‌برکفانی دارد که با نثار خون خود درس فراموش‌نشدنی به آمریکا و استکبار جهانی داده است.

وی بیان کرد: پایگاه شهید یاسینی بوشهر در کمتر از ۲ ساعت از آغاز حمله رژیم بعثی به ایران به مواضع بعثی‌ها حمله کرد و این افتخاری بزرگ است.

معاون استاندار بوشهر اضافه کرد: جنگ  ۲۸۸۰ روز به طول انجامید ولی خارگ قهرمان که ۹۵ درصد صادرات نفت کشور در این جزیره انجام می‌شود ۲۸۸۳ بار مورد تهاجم قرار گرفت ولی یک روز نیز صادرات نفت قطع نشد.

حقیقی با بیان اینکه این استان مهد دلاورانی همچون رئیسعلی دلواری است، گفت: درست است که این استان پایتخت انرژی است ولی نگین ایثارگری در کشور نیز هست.

وی تاکید کرد: امنیت امروز کشور مرهون ایثارگری‌های سپاهیان دلاور، رشید و سرافراز و ارتشیان قهرمان و سایر نیروهای مسلح سرافراز است و باید قدردان این عزیزان باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با تاکید بر لزوم پرهیز از موازی‌کاری در برنامه‌های فرهنگی گفت: هر دستگاه اجرایی باید برنامه‌های مرتبط با حوزه کاری خود را برای سالگرد امام(ره) اجرا و از هر گونه موازی‌کاری پرهیز کند.

حقیقی افزود: حضرت امام خمینی(ره) دارای خصوصیات بارز بسیار بالایی بودند که مدیریت صحیح در همه امور به همراه بهره‌گیری از مشاوران امین از این ویژگی‌ها بود.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از خصوصیات بارز امام(ره) شناسایی افراد توانمند، استفاده از نیروهای مستعد و واگذاری مسئولیت با توجه به ظرفیت‌های افراد است.

حقیقی اضافه کرد: برنامه‌هایی که قرار است در استان بوشهر به مناسبت سالگرد امام(ره) انجام شود باید در خور شان و منزلت امام(ره) باشد و همه دستگاه‌های اجرایی به این مهم توجه کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار