وزارت خارجه ایتالیا برای رسیدگی به رسوایی فروش روادید درمحل کنسولگری این کشور دراربیل کردستان عراق، یک کمیسیون تحقیقاتی تشکیل و به عراق اعزام کرد.
کد خبر: ۳۸۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 01 March 2017
به گزارش تابناک : درماه اکتبر گذشته برخی داوطلبان روادید ورودی به حوزه شنگن اظهار می کردند که «می بایست پول نقد بسیاری واریز کنیم، در غیر این صورت پرونده ما حتی به گیشه های کنسولگری هم نمی رسد». ولی اکنون این شایعات تقریباً به یقین تبدیل شده، به طوری که وزارت خارجه ایتالیا کمی پیش از آغاز جشن های میلاد مسیح، یک کمیسیون تحقیق جهت روشن شدن قضیه به اربیل اعزام کرده است. 
کوریره دلاسرا افزود: براساس تحقیقات این کمیسیون از قرارمعلوم حداقل 152 مورد روادید با دریافت مبالغ بسیار بالاتر از تعرفه های عادی صادر گردیده است. 
به گفته منابع مطلع محلی، «بسیاری ازکسانی که روادید را به طریق غیرقانونی دریافت کرده اند، شهروندان کرد محلی هستند. ولی در میان دریافت کنندگان این گونه روادیدها، تقریباً نیمی اعراب عراقی و بسیاری نیز آوارگان سوری هستند.مساله قدری حساس است زیرا به نظر می رسد درخواست برخی از این آوارگان برای اخذ روادید به دلایل امنیتی از سوی سایر کنسولگری های اروپایی رد شده ولی در کنسولگری ایتالیا پرداخت پول برای دریافت آن کفایت می کند. 
براساس این گزارش، 'مارکو پروناچی' سخنگوی جدید وزارت امورخارجه ایتالیا در این ارتباط اظهار کرد : ما در جریان این قضیه بودیم و منتظر نتایج تحقیقات آغاز شده از سوی وزارت خارجه هستیم. اگر این سوء ظن ها به اثبات برسد، دادستانی رم پرونده را دنبال خواهد کرد 


منبع : ایرنا
برچسب ها: تابناک ، استانها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار