کد خبر: ۳۸۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 01 March 2017
به گزارش تابناک یزد،معاون فرماندار اردکان با تاکید بر نظارت و بازرسی دقیق بازار در ایام پایانی سال در اين شهرستان، اظهار كرد: علاوه بر بازرسی و نظارت بر بازار ویژه ایام نوروز، توجه دقیقی نیز بر فروشندگان خانگی بدون مجوز صورت خواهد گرفت .

«مصطفی پوردهقان» در جلسه نظارت بر فروشندگان خانگی با اشاره به این که تقاضای فروشندگان در اتحادیه مختلف اصناف بر برخورد با فعالیت بدون مجوز دست‌فروشان و فروشندگان خانگی است، خاطرنشان کرد: با دست‌فروشان و فروشندگان خانگی که بدون در نظر گرفتن حق فروشگاه‌ها و مغازه‌های مجوزدار و همچنین در برخی موارد بدون توجه به مسائل بهداشتی در حال فعالیت هستند، برخورد مي‌كنيم.

وي با اشاره به نظارت گسترده بر بازار فروش و توجه به حق مصرف‌کننده، افزود: تیم نظارت و بازرسی شهرستان از ابتدای اسفندماه 95 در سطح بازار حضور یافته و با جدیت  بر بازار عرضه اجناس از لحاظ قیمت، کیفیت و کمیت نظارت دارند و موضوع فرورشگاه‌های خانگی و دست فروشان را نیز با حساسیت بیشتری پیگيری مي‌كند.

معاون فرماندار با اشاره بر لزوم نظارت دقیق بر بازار ایام پایانی سال و ایجاد سهولت برای شهروندان در تأمین مایحتاج این ایام، اظهار كرد: در بازرسی‌ها با متخلفان برخورد خواهد شد ولي این برخوردها به تنهايي ملاک عمل ما نیست بلکه فروشندگانی که رعایت انصاف و اخلاق در فروش اجناس را داشته باشند هم مورد تشویق و تقدیر قرار خواهند گرفت .

«محمدعلی ابوالحسنی» دادستان اردکان نیز در این جلسه با اشاره به این که فعالیت خیلی از فروشندگان خانگی با تذکر کنترل خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد تا فرصت فعالیت چنین فروشگاه‌های بدون مجوزی که بستر کار و فعالیت عده‌ای را دچار مشکل می‌کند، فراهم نشود.

وي افزود: در زمینه برخورد با دست فروشان، واحد اجرایات شهرداری اقدامات لازم را بعمل خواهد آورد و در راستای کنترل فروشندگان خانگی که بدون مجوز فعالیت دارند با نظارت اصناف، اتحادیه متبوع و اداره اماکن شهرستان اقدامات قانونی صورت خواهد پذیرفت.

ابوالحسنی نقش  اتحادیه های مربوطه را در کنترل فروشندگان خانگی مهم خواند و اظهار كرد: تهدید علیه بهداشت عمومی، فروش لوزام بهداشتی بدون مجوز و همچنین فروش کالای قاچاق در فروشگاه‌های خانگی، عاملی بر تعطیلی و پلمپ چنین مراکزی به شمار می‌رود .

دادستان اردكان در پایان نيز افزود: البته نحوه برخورد با فروشگاه‌های خانگی بدون مجوز بايد در ابتدا با  تذکر و اخطار و سپس ارجاع به دستگاه قضایی و پلمپ واحد مربوطه باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار