رئیس اداره دامپزشکی بویین‌زهرا:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا گفت: با هدف پیشگیری از خطرات بالقوه شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، 10 هزار قطعه جوجه رنگی که بدون مجوز دامپزشکی وارد یکی از روستاهای این شهرستان شده بود، معدوم شد.
کد خبر: ۳۸۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 01 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان قزوین، مهدی مهرزاده اظهار داشت: با هدف پیشگیری از خطرات بالقوه شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، 10 هزار قطعه جوجه رنگی که بدون مجوز دامپزشکی وارد یکی از روستاهای شهرستان بویین‌زهرا شده بود، معدوم شد.

وی افزود: بلافاصله پس از تأیید موضوع و أخذ دستور مقام قضایی، معدوم‌سازی محموله مذکور به منظور پیشگیری و مقابله با بیماری‌هایی نظیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و جلوگیری از آلودگی فارم‌های شهرستان به این بیماری صورت گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا در پایان با بیان ممنوعیت نقل و انتقال، پرورش و فروش جوجه رنگی به دلیل مخاطرات بهداشتی در مقطع کنونی از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از پرورش غیرمجاز این دسته از پرندگان مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه پیامکی 50001512 به اطلاع اداره دامپزشکی برسانند.

مهرزاده اضافه کرد: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های طیور از جمله آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح منطقه هرگونه نقل و انتقال طیور باید با مجوز بهداشتی دامپزشکی انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار