مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان گفت: در حال حاضر تعداد ۱۱ دستگاه سامانه‌ها ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای استان با ثبت بیش از ۲۰۰ هزار تخلف فعال در سال فعال است که با توجه به اجرای طرح ملی نصب و راه‌اندازی سامانه‌های ثبت تخلفات عبور مرور درراه‌های شریانی کشور، امروز تعداد ۵۵ دستگاه دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور در استان راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۳۸۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ 28 February 2017
55 سامانه هوشمند عبور و مرور و ثبت تخلف رانندگی استان همدان امروز سه شنبه همزمان با 527 سامانه در 21 استان کشور از طریق ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهوری بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: استان همدان دارای 19 هزار و 368 کیلومتر مربع مساحت و به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی در غرب کشور به عنوان پخش کننده ترافیک در منطقه غرب کشور به شمار می‌آید.

محمد رودباری در مراسم افتتاح این طرح افزود: ترافیک 8 استان از منطقه همدان عبور می‌کند و سهم این استان از ترافیک غرب کشور بیش از 70 درصد می باشد.

وی اظهار کرد: استان همدان با داشتن بیش از پنج هزار و 400 کیلومتر انواع راه نقشی راهبردی و تعیین کننده در غرب کشور دارد.

رودباری تصریح کرد: سامانه های حمل و نقل هوشمند(Intelligent Transportation Systems )نقش بسزایی در حمل و نقل روان و ایمن دارد که از اساسی‌ترین زیرساخت‌های لازم برای توسعه پایدار در هر کشور است.

وی گفت: این سامانه متشکل از فناوریهای نوین الکترونیک، کامپیوتر،ITو الکترو مکانیک است که در برنامه ریزی سامانه های حمل و نقل زمینی نقش بسیار مهمی دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 11دستگاه سامانه ها ثبت تخلفات عبور و مرور در محور های استان با ثبت بیش از200 هزار تخلف فعال در سال فعال است که با توجه به اجرای طرح ملی نصب و راه اندازی سامانه های ثبت تخلفات عبور مرور در راههای شریانی کشور، امروز تعداد 55 دستگاه دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور در استان راه اندازی شد. 

رودباری گفت: این سامانه ها مجهز به سرعت لحظه ای، سرعت متوسط، پلاک خوانی و ارسال اطلاعات به صورت آنلاین به سامانه جامع حمل و نقل (ITS) می باشد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار