رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت:گلزارهای دیم گل محمدی داراب که بیش از پنج دهه سابقه تولید دارند، سند دار می شود.
کد خبر: ۳۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 23 May 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد مهدی قاسمی اظهار داشت:کشت گل محمدی در داراب بیش از 200 سال سابقه دارد و با توجه به این پیشینه ، حمایت از پرورش دهندگان این محصول در دستور کار مسوولان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد:اراضی دیم با سابقه کشت گل محمدی این منطقه که با گیاهان جنگلی و بوته زارها نیز توام باشد ، به صورت بلند مدت به کشاورزان و باغداران اجاره داده می شود.

قاسمی ادامه داد:بزرگترین دشت گل محمدی ارگانیک دیم جهان در روستای لایزنگان و نوایگان داراب واقع شده و بی شک صیانت از این منابع غنی در اقتصاد پایدار منطقه اثرگذار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود:تولید کنندگان گل محمدی می توانند در اراضی شیبدار منطقه لایزنگان و نوایگان سایر گیاهان دارویی را هم کشت کنند.

وی اظهار داشت:با هدف توسعه کشت های گلخانه ای ، به متقاضیان و علاقه مندان فعالیت در این زمینه ، اعتبار و تسهیلات لازم پرداخت می شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: شهرستان داراب با پنج هزار و 600 هکتار سطح زیر کشت و تولید بیش از شش هزار تن گل محمدی ، بیش از 50 درصد گل محمدی استان فارس را تولید می کند.

قاسمی افزود: سالانه بیش از 9 میلیون لیتر گلاب در این منطقه تولید می شود که 90 درصد آن به کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، روسیه و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

به گفته وی ، سال 93 استان فارس با شش هزار و 935 هکتار کشت گل محمدی، رتبه اول کشور را در کاشت و برداشت این محصول به خود اختصاص داد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: از این میزان سطح زیر کشت پنج هزار و 340 هکتار دیم و مابقی به صورت آبی کشت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار