رئیس اتحادیه برق خودرو خراسان رضوی گفت: شارژ كولر خودرو را از طریق واحدهای غیر مجاز باعث آلودگی هوا، آسیب به راننده و اتومبیل می‌شود.
کد خبر: ۳۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 23 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی علی نجوی ثانی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان كرد: اتحادیه برای شارژ كولر اتومبیل واحدهای صنفی را موظف كرده تا پروانه كسب نرخ‌نامه و كپسول دارای تاییدیه محیط ‌زیست داشته باشند.

وی با اشاره به شدت گرفتن این نوع از تخلفات در فصل تابستان، اظهار كرد: متاسفانه اگر گاز غیر استاندارد استفاده شده در كپسول کولر اتومبیل آتش‌زا باشد ممكن است باعث آتش‌سوزی خودرو شود البته این در مورد تمام موارد صدق نمی‌كند اما یكی از دلایل است.

نجوی ثانی از عدم تولید گاز كپسول كولر اتومبیل در داخل كشور خبر داد و گفت: این گاز از خارج كشور وارد شده و براساس مبانی قانونی سازمان‌های محیط ‌زیست و استاندارد آزمایش می‌شود.

وی با بیان اینكه ممكن است این گاز به صورت قاچاق وارد كشور شود، خاطرنشان كرد: كپسول‌های استفاده شده حتما باید دارای تاییدیه از سازمان محیط زیست باشند.

رئیس اتحادیه برق خودرو در خصوص شرایط اطمینان‌بخش برای شارژ كولر، عنوان كرد: کسانی كه می‌خواهند كولر اتومبیل خود را شارژ كنند حتما باید به پروانه كسب نرخ‌نامه و فاكتور كپسول دقت داشته باشند و به واحدهای صنفی مجاز مراجعه كنند.

وی تاریخ شروع نصب نرخ‌نامه شارژ كولر خودروها را از سال 82 بیان و اظهار كرد: افراد آموزش‌دیده و دارای مهارت فنی بر این قضیه نظارت دارند و نرخ شارژ كولر نیز از آن سال تا کنون تغییری نداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار