آیت الله طباطبائی نژاد:
تابناک: امام جمعه اصفهان با اشاره به نقش حساس و کلیدی حراست در ادارات گفت: حساسیت و اهمیت کار شما همانند راه رفتن بر لبه تیغ می ماند و حراست نبض حیات جامعه است.
کد خبر: ۳۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 22 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار مسوولین و کارشناسان حراست مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان با تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و هم چنین روز معلم، حراست را به چشمان یک اداره تعبیر کرد و گفت: حراست از جمله وظایفی است که از صدر اسلام به خصوص در حکومت حضرت علی(ع) شاهد آن هستیم.

وی با بیان این سخن حضرت علی(ع) که حراست را به عین تشبیه کرده اند، افزود: یکی از مهمترین مسؤولیت های هر اداره ای بخش حراست است که با تیزبینی و دقت عمل از اتفاقات احتمالی جلوگیری می کند و حضرت علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر وفاداری و اهل صدق بودن را دو ویژگی اصلی و بارز مسؤولین حراست بیان کردند.

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر اهمیت و حساسیت فوق العاده حراست در اداره آموزش و پرورش بیان کرد: جایگاه و اهمیت یک معلم در جامعه به مراتب بالاتر از جایگاه یک قاضی است چرا که فساد یک معلم نه تنها باعث ضربه به یک نفر بلکه باعث انحراف صدها و گاهی هزاران نفر خواهد شد و گزینش و انتخاب معلمان اصلح از وظایف شما مسوولین حراست است.

وی در ادامه بیان داشت: تأثیرگذاری یک معلم تا حدی است که نه تنها با الفاظش بلکه با نگاه و حتی رفتارش نیز می تواند در دانش آموزان مؤثر باشد و این تأثیر تا حدی است که در بین علما شاهد هستیم سال ها برای انتخاب یک استاد اخلاق جستجو می کردند که در تعبیرات حضرت امام معلم اخلاق خود را با کلمه روحی فداء یاد می کنند و وظیفه اصلی هر معلمی در درجه اول، هدایت به صراط مستقیم و کلمه توحید است.

نماینده ولی فقیه در ادامه درباره اهمیت مسؤولین حراست خاطر نشان کرد: مساله حراست آن چنان ارزشمند است که با یک سهل انگاری و یا عدم رعایت عدالت و شخصی برخورد کردن، توجه به مسائل جناحی و خطی و یا حتی گاهی سکوت کردن در برابر یک خطا باعث نواقص و مشکلات زیادی در ادرات به خصوص آموزش و پرورش که نقش حیاتی در جامعه دارد، می شود.

وی در ادامه بیان کرد: طبق کلام معصوم ظالمین سه گروه هستند، آنانی که به مافوق خود با نافرمانی ظلم می کنند، آنانی که به زیردستان خود با غلبه و زورگویی ظلم می کنند و گروه سوم کسانی هستند که پشتیبان و کمک کار ظالم هستند که حتی سکوت شما در برابر خطای یک همکار نیز به مثابه ظلم تلقی می شود و کار حراست همانند راه رفتن روی مرز جهنم است که با کوچک ترین بی توجهی از مسیر اصلی خارج خواهید شد .

در ابتدای این دیدار محمد اعتدادی مدیر کل حراست آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر نقش مدارس در مدارس را جعبه سیاه هر جامعه ای بیان داشت و گفت: جامعه هدف و مثلث طلایی، دانش آموزان، معلمان و اولیاء در همگرایی و همدلی بیشترین نقش را در جهت ارتقاء و توسعه جامعه به عهده دارند .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار