سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره‌کل دامپزشکی کرمانشاه:
سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد‌غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه از تولید 500 تن مرغ بدون آنتی‌بیوتیک طی ده‌ماهه سال‌جاری در سطح این استان خبر داد و گفت: تا پایان سال نیز 700 تن مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان تولید می‌شود.
کد خبر: ۳۷۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 13 February 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه، مهدی ظفری‌پور از تولید 500 تن مرغ بدون آنتی‌بیوتیک طی ده ماهه سال‌جاری در سطح استان خبر داد.
وی با بیان اینکه در سال‌ گذشته حدود 350 تن مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در سطح استان تولید شده است، اظهار داشت: پیش‌بینی شده تا پایان سال‌جاری بین 650 تا 700 تن مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان تولید می‌شود.
سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد‌غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه سن پایین‌(حداکثر 42 روز)، عدم مصرف آنتی‌بیوتیک در طول دوره پرورش، چربی بین بافتی کم و لذیذ بودن طعم و مزه را از ویژگی‌های این نوع مرغ عنوان کرد.
این مسؤول خاطرنشان کرد: مرغ بدون آنتی‌بیوتیک به مرغی گفته می‌شود که در طول دوره پرورش آن از هیچ نوع آنتی‌بیوتیک مجاز و یا غیرمجازی استفاده نمی‌شود و اصطلاحا به آن مرغ سبز می‌گویند.
ظفری‌پور با اشاره به تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان، بیان کرد: حداکثر طول دوره پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک 42 روز است و همچنین در طول دوره پرورش از جوجه یک روزه تا زمان کشتار 6 مرحله آزمایش به‌صورت تصادفی از طرف اداره‌کل دامپزشکی انجام می‌شود تا صلاحیت عرضه آن به صورت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در بازار تایید شود.
وی تصریح کرد: این امر خود قدمی رو به جلو در راه رسیدن به اهداف عالیه سازمان دامپزشکی کشور در راستای تولید محصولات سالم‌تر در جهت اهمیت به سلامت مصرف کنندگان فرآورده‌های خام پروتئینی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار