عضو شورای شهر شیراز با اشاره به مرمت دروازه قرآن گفت: این بنای تاریخی که نمادی از هویت شهر شیراز است، به دلیل باران‌خوردگی و خاک، چهره‌ای زشت به خود گرفته است که ‌آراسته‌سازی آن در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 21 May 2015
سعید سیف از مرمت و آراستگی بنای دروازه قرآن خبر داد و اظهار داشت: این بنای تاریخی که نمادی از هویت شهر شیراز است، به‌دلیل باران‌خوردگی و خاک چهره‌ای زشت به خود گرفته است که آراسته‌سازی آن در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بخشی از بنای دروازه قرآن نیز نیاز به مرمت و بازسازی دارد، گفت: این بنا با همکاری شهرداری منطقه 3 شیراز و با حضور معماران اداره میراث فرهنگی مورد مرمت واقع می‌شود.

سیف افزود: از آن‌جا که این بنا در ورودی شهر شیراز واقع شده و از جاذبه‌های گردشگری شهر شیراز است، زیباسازی و نورپردازی آن نیز مورد توجه قرار گرفته ‌و نورپردازی آن بهسازی می‌شود.

عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: شورای شهر شیراز این آمادگی را دارد که دیگر آثار تاریخی را که نیاز به مرمت دارند با همکاری میراث فرهنگی مرمت و آراسته کند.

وی تصریح کرد: مرمت و آراستگی نمای بیرونی برخی از مساجد سطح شهر در دستور کار شورای شهر قرار گرفته و به‌زودی کار مرمت این بنا آغاز شود.
برچسب ها: دروازه قرآن ، مرمت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار