از سوی جراح متخصص مغز و اعصاب قزوینی
نخستین جراحی ضایعه نخاع دو شاخه با نورومانیتورینگ در استان قزوین، توسط جراح متخصص مغز و اعصاب مرکز آموزش درمانی شهید رجایی این استان انجام شد.
کد خبر: ۳۷۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 12 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، نخستین جراحی ضایعه نخاع دو شاخه به روش نورومانیتورینگ در  مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی استان قزوین انجام شد.

این جراحی بر روی یک دختر 12 ساله توسط سینا عبداله‌زاده جراح متخصص مغز و اعصاب مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی استان قزوین با همراهی مهران مرادی در این مرکز انجام شده که جراحی در بازه زمانی هشت ساعته صورت گرفته است.

در عمل ضایعه نخاع دو شاخ به روش نورومانیتورینگ، به دنبال ناهنجاری سرشتی نخاع دو شاخه بیمار این بیمار دچار ضعف اندام تحتانی و انحراف ستون فقرات شده بود و در طی جراحی، دیواره استخوانی بین دو شاخه نخاع، زیر هدایت مستمر نورومانیتورینگ برداشته و یکی شدن نخاع در پایان جراحی حاصل شد.

یکی از دلائل اصلی عمل نشدن این بیمار مشکلات مالی بود که با اجرای طرح تحول نظام سلامت، این امکان و شرایط فراهم شده است که بیماران با کمترین هزینه در مراکز دولتی پذیرش و درمان شوند.

گفتنی است مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی استان قزوین از مهم ترین مراکز آموزشی و درمانی محسوب می شود که نقش مؤثری در خدمت رسانی به بیماران دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار