استاندار قم:
استاندار قم گفت: به دنبال تعیین تکلیف فرودگاه قم هستیم تا این فرودگاه کامل و عملیاتی شود.
کد خبر: ۳۷۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹ 08 February 2017
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی عصر امروز در مراسم تجلیل از زندانیان سیاسی پیرو نهضت امام خمینی(ره) قبل از انقلاب که در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد، با اشاره به پروژه متروی قم گفت: حفاری خط اول مترو تمام شده است و این خط قسمت شرقی قم را به قسمت غربی آن وصل می‌کند.

وی ادامه داد: خط دوم متروی شهر قم منطقه پردیسان را به مرکز شهر وصل می‌کند و حدود 18 کیلومتر طول این خط است، حفاری خط دو متروی شهر قم در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

استاندار قم افزود: در گذشته پروژه منوریل با هزینه سنگینی در شهر قم شروع شد، در حالی این پروژه توجیه اقتصادی و حمل و نقلی نداشت، در مقابل پروژه خط دو متروی شهر قم حذف شد که این خط را دوباره احیا کردیم.

صادقی با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی در استان قم گفت: امسال سد کوچری را با حضور رئیس مجلس افتتاح کردیم که این سد پشتوانه خوبی برای آب موردنیاز شهر قم است، سد کوچری گنجایش 205 میلیون مترمکعب را دارد.

وی ادامه داد: احداث تصفیه خانه شهر قم هم پس از یک سال توقف دوباره آغاز شده است و بانک توسعه اسلامی برای احداث این تصفیه خانه کمک می‌کند، همچنین به دنبال این هستیم که تا پایان سال 96 همه روستاهای استان قم به شبکه گاز متصل شوند.

استاندار قم افزود: در زمینه اشتغال روستایی هم طرح‌های خوبی را برای اعطا تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان در دستور کار داریم، همچنین بحث تغییر الگوی کشت کشاورزی در استان قم هم پیگیری می‌شود.

صادقی با اشاره به بیابان‌های استان قم اظهار کرد: 400 هزار هکتار بیابان در استان داریم که بیش از صد هزار هکتار آن وضعیت بحرانی دارد، گرد و غبار استان قم منشا داخلی دارد و با مالچ پاشی و کاشت نهال به دنبال کنترل آن هستیم.

وی ادامه داد: خطر خشک شدن دریاچه نمک وجود دارد و اکنون به دنبال احیای حق آبه های این دریاچه هستیم، در صورت خشک شدن دریاچه نمک، 26 درصد مردم کشور با مشکل مواجه می‌شوند.

استاندار قم افزود: در استان نیاز به 30 هزار تخت اقامتی دیگر داریم، سالیانه 20 میلیون زائر از جمله سه میلیون زائر خارجی به استان قم می‌آیند و نیاز به گسترش فضاهای اقامتی در استان داریم.

صادقی با اشاره بافت فرسوده استان قم اظهار کرد: این استان حدود دو هزار هکتار بافت فرسوده دارد که هزار و 700 هکتار آن در بافت اصلی شهر قم واقع است، طرح توسعه حرم حضرت معصومه(س) کامل شده است و برای اجرای آن نیاز به اعتبارات زیادی داریم.

وی در خصوص بحث فرودگاه قم تصریح کرد: سرمایه گذار این فرودگاه به تعهدات خودش عمل نکرد، از سوی دیگر هم تعدادی از متصرفین اطراف فرودگاه از سرمایه گذار شکایت کردند و دادگاه علیه او حکم داده است، سرمایه گذار فرودگاه قم بدون مجوز با مردم قرارداد مشارکت بست و پول زیادی را از مردم گرفت.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: دخالت دستگاه قضایی در حل مشکل فرودگاه قم موثر بود و امیدواریم که با کمک این دستگاه به نقطه روشنی برای عملیاتی شدن این پروژه برسیم، به دنبال تعیین تکلیف فرودگاه قم هستیم تا این فرودگاه کامل و عملیاتی شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار