رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: حفظ منابع آب و خاک یکی از ضروریات مهم در توسعه بخش کشاورزی محسوب می‌شود که باید از آن صیانت کرد.
کد خبر: ۳۷۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 07 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اکبر متقی‌فرد در آئین تجلیل از تولیدکنندگان برتر شهرستان بویین‌زهرا که با حضور امام جمعه، فرماندار شهرستان بویین‌زهرا و مسؤولان شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بخش کشاورزی دستاوردهای بسیاری مهمی داشته است.

وی افزود: هم اکنون بیش از 80 درصد از تولیدات بخش کشاورزی در داخل کشور تولید می‌شود که با تکیه بر برنامه‌ریزی مدون می‌توان به خودکفایی در زمینه تولید تمام محصولات کشاورزی رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با تأکید بر اینکه حفظ منابع آب و خاک نقش کلیدی در رونق بخش کشاورزی دارد، گفت: در بخش کشاورزی در حوزه آب طی سه سال گذشته اقدامات و برنامه‌های مطلوبی انجام شده است که در سفر هیأت دولت به این استان برنامه جهشی برای استفاده بهینه از منابع آب مصوب شد.

متقی‌فرد تصریح کرد: با برنامه‌ریزی، امسال 20 هزار هکتار آبیاری نوین در باغات و مزارع استان قزوین اجرا می‌شود که با پیگیری مسؤولان و بهره‌برداران اجرای این طرح روند بسیار مطلوبی داشته است.

این مسؤول اضافه کرد: دولت خدمتگزار و وزارت جهاد کشاورزی آمادگی لازم را دارد در صورت افزایش متقاضی به هر میزان که طرح آبیاری نوین آماده باشد در استان قزوین اجرایی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: برای طرح‌های آبیاری نوین که بصورت تجمیع اجرایی می‌شود، بیش از 80 درصد هزینه اجرا را دولت پرداخت می‌کند.

متقی‌فرد تأکید کرد: برنامه حمایتی دیگر از بخش کشاورزی، حمایت بعد از تولید محصولات کشاورزی است که در این طرح با تکمیل زنجیره تولید به سرانجام می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از روش‌های نوین باید هزینه‌های تولید را کاهش داد تا بتوان افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی را داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار