دکتر علی دل پیشه؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: برای رفع کمبود کادر پرستاری در بیمارستان های استان و جذب نیروهای جدید از وزارت بهداشت و درمان قول مساعد گرفته شده و بزودی کمبود پرستار در مراکز درمانی کاهش قابل توجهی خواهد داشت.
کد خبر: ۳۷۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 06 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر علی دل پیشه روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز پرستار اظهار کرد: معنویت و ارزش کار پرستاری با هیچ موضوع عادی قابل سنجش نیست و در کشور ما این خدمات ناب با ارزش های معنوی و زیور طبع و اخلاق آمیخته و آراسته شده است.
 
وی افزود: رشد پرستاری در کشور ما بعد از انقلاب فرهنگی و در طول 30 سال گذشته اتفاق افتاد و اکنون نیز با دوره های چهارساله پرستاری عمومی، دوره 2 تا سه ساله کارشناسی ارشد در گرایش های هشت گانه و دوره دکتری در گرایش های سه گانه نشان از رشد همسان این رشته با جایگاه جهانی آن دارد.
 
دکتر دل پیشه یادآور شد: یکی از اقدامات خوب دولت و مجلس تاسیس سازمان نظام پرستاری، صدور مجوز صلاحیت حرفه ای واهمیتی است که وزارت بهداشت و درمان برای پرستاری قائل شده است.
 
وی با بیان اینکه مجوزهای صادر شده برای پرستاری در منزل نیز از رشد خوبی برخوردار است، گفت: یک هزار نفر از کادر موجود در دانشگاه علوم پزشکی ایلام را پرستاران تشکیل می دهند و این رقم جدا از کادر علمی و دانشجویان است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در سه سال گذشته 160 هزار مورد ویزیت بیماران در بیمارستان انجام شده که از این میزان 100 هزار مورد به عمل جراحی منجر شده و در طول دوره سه ساله طرح تحول سلامت از رشد 40 درصدی برخوردار است.
 
وی تاکید کرد: 70 درصد کار دانشگاه علوم پزشکی با بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان است که 30 درصد مطالبات ما را تامین اجتماعی و 70 درصد نیز بیمه سلامت تشکیل می دهند که امیدواریم در آینده ای نزدیک این مطالبات تسویه شوند.
 
دل پیشه افزود: بیش از 95 درصد مردم استان تحت پوشش یکی از بیمه های خدمات درمانی هستند و در طرح تحول سلامت افراد مراجعه کننده به بیمارستان هیچ هزینه ای جز هزینه های بیمه ای پرداخت نمی کنند.
 
وی اظهار کرد: در 2 سال گذشته چهار دستگاه سی تی اسکن به مجموعه دستگاه ها ی استان، 16 تخت آی سی یو، 14 تخت پی آی سی یو در بیمارستان امام خمینی(ره) و هشت تخت سی سی یو نیز به بیمارستان شهید مصطفی خمینی اضافه شده که نشان از رشد و پیگیری های این دانشگاه دارد.
 
وی گفت: بخش سوختگی بیمارستان امام خمینی (ره) به مساحت چهار هزار و 500 متر نیز در حال ساخت است که کمک بسیاری در جهت ارائه خدمت به بیماران سوختگی می کند.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز در این آیین گفت: خدمات پرستاران بر کسی پوشیده نیست و امروز به برکت برنامه های منسجم و کارشناسی دولت شاهد ارتقای سطح خدمات در حوزه بهداشت و سلامت هستیم.
 
دکتر عبدالنور کردجمشیدی به ارتقای سطح بهداشت و درمان شهرستان و اعتبارات بکار گرفته در این حوزه اشاره کرد و افزود: روز به روز مردم از خدمات بهداشت و درمان و حوزه سلامت احساس رضایت بیشتری می کنند و این نمونه خدمت بی منت که دولت آن را دنبال می کند.
 
وی یادآور شد: با توجه به گسترش طرح تحول نظام سلامت پرستارهای موجود در مراکز درمانی جوابگو نیست و بزودی شاهد جذب پرستاران و رفع این کمبود در سطح استان هستیم.
 
دکتر کرد جمشیدی گفت: بدهی های این دانشگاه به همه بیمه ها 900 میلیارد ریال است که از این میزان 150 میلیارد ریال مربوط به حوزه بهداشت و 750 میلیارد ریال نیز مختص حوزه درمان بیمارستان است که امیدواریم بزودی وصول و معوقات پرسنل این مرکز تسویه شود.
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار