طی مراسمی و با حضور مدیرعامل شرکت نفت و فرآورده‌های نفتی استان قزوین، علی رحمانی فرماندار آبیک و دیگر مسؤولان این شهرستان، نخستین مرکز خدمات و بازرسی خودروهای دوگانه‌سوز قزوین استان در آبیک به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۳۷۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 06 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، در هر استان کشور یک مرکز خدمات و بازرسی خودروهای دوگانه‌سوز وجود دارد که در استان قزوین این مرکز در مجتمع سوخت 139 آبیک(طالبی) با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 10 نفر افتتاح شده است.

متصدی و مدیریت مجتمع سوخت 139 آبیک (طالبی) در حاشیه مراسم افتتاح مرکز خدمات و بازرسی خودروهای دوگانه‌سوز این مجتمع به خبرنگار فارس در آبیک گفت: پس از گذشت 12 سال از گازسوز کردن خودروها نیاز بود که مرکز خدمات و بازرسی خودروهای دوگانه‌سوز در جایگاه‌های سوخت سی‌.ان‌.جی راه‌اندازی شود.

* تست مخازن خودروهای دوگانه‌سوز و جایگاه‌های سی‌.ان‌.جی

شهاب‌الدین طالبی افزود: از سوی مرکز خدمات و بازرسی خودروهای دوگانه‌سوز در هشت مرحله، مخازن خودروهای دوگانه‌سوز مورد تست و افزایش قرار می‌گرفتند؛ این درحالی است که تست مخازن جایگاه‌های سوخت سی‌.ان‌.جی استان قزوین هم در این مرکز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هر جایگاه سوخت سی‌.ان‌.جی دارای 50 مخزن است که به مروز زمان در این مخازن آب جمع شده و یا به دلیل وجود آب، احتمال زنگ‌زدگی در آنان وجود دارد.

این مدیر مجتمع سوخت سی‌.ان‌.جی آبیک اضافه کرد: از سوی مرکز خدمات و بازرسی خودروهای دوگانه‌سوز برای تست هر یک از مخازن جایگاه‌های سوخت سی‌.ان‌.جی استان قزوین یک روز زمان نیاز است، درحالی که پیش از این تست مخازن جایگاه‌های سوخت در تهران انجام شده و بین هفت تا 10 روز این جایگاه‌ها تعطیل می‌شد.

* تست مخازن خودروهای دوگانه‌سوز با تعرفه دولتی

طالبی خاطرنشان کرد: بیمه سال نخست تست مخازن خودروهای دوگانه‌سوز طبق تعرفه دولتی زیر یک میلیون ریال است که معاینه فنی شده و تا سه سال خیال صاحبان خودروها می‌تواند راحت باشد و طی این مدت دیگر خودروهای آنان نیاز به تست مخازن ندارد.

وی بیان کرد: متولی مرکز خدمات و بازرسی خودروهای دوگانه‌سوز مجتمع سوخت 139(طالبی)، انجمن سی‌.ان‌.جی کشور است که این مرکز زیر نظر بازرسی استاندارد کشور و طبق تعرفه دولتی کشور فعالیت می‌کند.

متصدی و مدیریت مجتمع سوخت 139 آبیک(طالبی) با اشاره به استفاده و مصرف گاز ترش برای خودروهای دوگانه‌سوز اذعان کرد: احتمال خوردگی، تَرَک و زنگ‌زدگی در مخازن خودروهای دوگانه‌سوز وجود دارد که می‌طلبد مسؤولان عموم مردم، تاکسیرانی‌ها و اتوبوس‌های پایانه‌ها را به مرکز خدمات و بازرسی خودروهای دوگانه‌سوز ترغیب و سوق داده تا طبق تعرفه دولتی، نسبت به تست مخازن آن‌ها اقدام لازم صورت گیرد.

طالبی یادآور شد: به دلیل نزدیکی شهرستان‌ها نظرآباد و ساوجبلاغ به شهر آبیک، تست خودروهای این دو شهرستان هم در مرکز خدمات و بازرسی خودروهای دوگانه‌سوز انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تست مخازن خودروهای دوگانه‌سوز از سوی مرکز مذکور در پیشگیری از خطرات احتمالی و آتش‌سوزی‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار