کد خبر: ۳۷۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 06 February 2017
به گزارش تابناک یزد، هم اکنون دو هزار و 102خانوار تحت حمایت و نیازمند موردی در قالب چهار هزار و 86 نفر از خدمات کمیته امداد شهرستان میبد بهره مند هستند، تعداد خانوار تحت حمایت 27 درصد و نفرات تحت پوشش در مقایسه با 9 ماهه سال گذشته 30 درصد کاهش را نشان می دهد.
مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با تشریح عملکرد ۹ماهه سال ۹۵ این نهاد به مقایسه فعالیت های انجام شده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پرداخت.
 
حسین زین الدینی، مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با بیان اینکه توانمند سازی مددجویان تحت حمایت و کاهش آمار افراد تحت حمایت از جمله سیاست های مهم کمیته امداد است، افزود: طی ۹ ماهه نخست سال جاری 50 مورد وام اشتغال در زمینه های مختلف شغلی به مددجویان تحت حمایت اعطا شد و بیش از شش میلیارد و 792 میلیون ریال در این خصوص از محل منابع بانکی و امدادی پرداخت شده است.
 
وی با بیان اینکه در ۹ماهه نخست امسال بیش از 16 میلیارد و 803 میلیون ریال (16 درصد کاهش) کمک بلاعوض به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند غیر تحت پوشش پرداخت شده است، افزود: بیش از پنج میلیارد و 966 میلیون ریال از کمک های ارائه شده در قالب کمک معیشت بود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش داشته است.
مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با تشریح عملکرد این نهاد در بخش بهداشت و درمان بیان کرد: طی ۹ ماهه نخست سال جاری بیش از 493 میلیون ریال در زمینه بهداشت و درمان جامعه هدف تحت حمایت (884 بیمه شده) هزینه شده است، در حال حاضر 236 خانوار تحت حمایت این نهاد نیز مشمول بیمه های اجتماعی هستند که در این خصوص نیز دو میلیارد و 277 میلیون ریال حق بیمه تامین اجتماعی  زنان سرپرست خانور و مجریان طرح های خودکفایی در طی ۹ ماه پرداخت شد.
 
وی در خصوص عملکرد این نهاد برای تامین امنیت تغذیه مددجویان گفت: کمیته امداد در جهت کمک به رفع سوء تغذیه مددجویان( کودکان زیر شش سال) طی 9 ماهه ابتدای امسال 630 میلیون ریال به 92 خانوار مشمول این طرح پرداخت کرد که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 35 درصد رشد را نشان می دهد.
 
وی افزود: بیش از دو میلیارد و 140 میلیون ریال در قالب وام قرض الحسنه کارگشایی به تعداد ۶7 نفر از مددجویان تحت حمایت در ۹ ماهه نخست سال جاری پرداخت شد؛ همچنین طی این مدت، 21 نوعروس تحت حمایت با دریافت 574 میلیون ریال کمک هزینه تامین جهیزیه راهی خانه بخت شدند.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته امداد، زین الدینی با اشاره به رشد 150 درصدی هزینه کرد این نهاد در بخش عمران و مسکن مددجویی اظهار کرد: طی ۹ ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیارد و 604 میلیون ریال در زمینه احداث، تعمیر و بازسازی 34 منزل مسکونی مددجویی هزینه شد.
 
وی در ادامه با اشاره به عملکرد ۹ ماهه این نهاد در بخش فرهنگی گفت: 91 دانشجو و 161 دانش آموز از حمایت های بخش فرهنگی کمیته امداد شهرستان اشکذر استفاده می کنند، ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان و دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت در قالب پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و شهریه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و برگزاری اردوهای زیارتی از جمله اقدامات این بخش طی ۹ ماهه ابتدای سال جاری است و در مجموع 726 میلیون ریال در این خصوص هزینه شد.
 
مدیر کمیته امداد شهرستان میبد افزود: هم اکنون دو هزار و 102خانوار تحت حمایت و نیازمند موردی در قالب چهار هزار و 86 نفر از خدمات کمیته امداد شهرستان میبد بهره مند هستند، تعداد خانوار تحت حمایت 27 درصد و نفرات تحت پوشش در مقایسه با 9 ماهه سال گذشته 30 درصد کاهش را نشان می دهد.
 
وی با اعلام افزایش 27 درصدی مشارکت خیران میبدی درطرح اکرام ایتام افزود: هم اکنون 824 حامی، حمایت مادی و معنوی 95 یتیم تحت حمایت این شهرستان را در قالب طرح اکرام ایتام بر عهده دارند؛ طی ۹ ماهه نخست سال جاری بیش از دو میلیارد و 863 میلیون ریال( 17 درصد رشد) از سوی این حامیان  به ایتام تحت حمایت مساعدت شد.
وی خاطر نشان کرد: طرح اکرام ایتام از جمله طرح های مشارکتی این نهاد است که مورد توجه و استقبال نیکوکاران قرار گرفته است، بر اساس این طرح حامیان خیر می توانند با پرداخت ماهیانه حداقل ۳۰۰  هزار ریال حمایت یک یا چند یتیم تحت حمایت کمیته امداد را عهده دار شوند.
 
شایسته ذکر است خیران میبدی در 9 ماهه نخست امسال بیش از پنج میلیارد ریال صدقه دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد رشد را نشان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار