اجرای طرح‌های ضربتی تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در البرز
به نظر می‌رسد، رسانه‌ای شدن اسامی مدیران دخیل در ساخت و ساز غیر مجاز البرز نقش مهمی در جلوگیری از تصرف اراضی ملی، زمین‌های کشاورزی و باغات و بالاخره ساخت و ساز غیر مجاز دارد.
کد خبر: ۳۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 20 May 2015
به گزارش تابناک – البرز: اوایل اردیبهشت ماه آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و خطیب جمعه شهرستان کرج در خطبه‌های نماز جمعه کرج طی هشداری به فعالیت مدیران استانی اشاره کرد و اظهار داشت: بعضی از مدیران با رانت مدیریتی مشغول ساخت و ساز بدون مجوز هستند.
وی تاکید کرد: در این هفته فقط با همین تذکر بسنده کرده ولی اگر اصلاح نشوند باز هم به صورت روشن تری تذکر داده می شود.
به دنبال این هشدار  نماینده ساوجبلاغ در مجلس گفته است: متاسفانه توسعه ساخت و سازهای غیر مجاز سبب نابود شدن اراضی کشاورزی این شهرستان شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مفید کیایی‌نژاد با بیان اینکه گاهی گزارشاتی مبنی بر تخلف برخی افراد با استفاده از پارتی بازی در این شهرستان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: مسئولان نباید در برخورد با این دسته از افراد فرق و تبعیض قائل باشند.
وی با بیان اینکه کلیه مسئولان بابد با متخلفان در مرحله ابتدایی تخلف و نابودی اراضی کشور برخورد کنند و مانع توسعه آن شوند، تصریح کرد: همه افراد اعم از مسئول و غیرمسئول باید در مقابل قانون سر تسلیم فرود آورند.
کیائی نژاد با اشاره به اینکه برخی افراد سفارش شده از سوی اشخاص مسئول مرتکب تخلف می‌شوند، گفت: متاسفانه مسئولان شهرستانی نتوانستند برخود لازم را با این دسته از متخلفان داشته باشند.
پس از این افشاگری مدیرکل شهری و شوراهای استانداری البرز از نظارت‌های ویژه فرمانداران و شهرداران به منظور کاهش ساخت و سازها خبر داد و گفت: متخلفان در این زمینه در امان نخواهند بود.
محمدرضا البرزی اظهار کرد: در این راستا فرمانداران و شهرداران مکلف شدند تا تمهیدات لازم را درباره سوء‌استفاده از ساخت و سازهای غیرمجاز پیش‌رو داشته باشند.
در همین رابطه روز بیستم اردیبهشت معاون شهرداری کرج از تخریب یک برج تجاری در این شهرستان خبر داد و گفت: با دستور دادستان مبنی بر توقف ساخت و سازهای غیرمجاز در این مجتمع تجاری، تیم های کنترل و نظارت شهرداری ضمن جلوگیری از ادامه عملیات، طبقات اضافی را نیز تخریب کردند.
مدیرروستا گفت: پروانه این ساختمان در سال 84 صادر شد و مالک علاوه بر تبدیل دو طبقه توقفگاه به بخش تجاری، دو طبقه غیرمجاز هم ساخته بود.
وی گفت: تخلف دیگر این مالک، تبدیل بالکن به مغازه های کوچک بود که به دستور دیوان عدالت اداری، هم عملیات تخریب و هم ساخت و ساز تا اطلاع بعدی متوقف شد.
وی افزود: با وجود سه مرحله تذکر تخلف به مالک این مجتمع، وی باز هم به دستور دیوان عدالت اداری توجه نکرد و دوباره ساخت و ساز غیرمجاز را ادامه داد که در نهایت با حکم دادستان، بخش های غیرمجاز این برج تخریب شد.
با توجه به اینکه بخش مهمی از ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی و منابع طبیعی استان البرز گزارش می‌شود، باید تمرکز مسئولان در این اراضی بیشتر باشد.
حاشیه جاده چالوس از جمله مناطقی است که سودجویان را به خود جلب کرده و طی سال‌های اخیر شاهد افزایش تصرف غیر مجاز در این محدوده بوده‌ایم.
به همین دلیل کارگروه پيشگيري از ساخت و ساز غيرمجاز در آسارا از توابع شهرستان کرج که در این محدوده قرار دارد، فعال شده است.
این خبر را اداره حفاظت محيط زيست شهرستان کرج تایید و اعلام کرده است: کارگروه مشترک پيشگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز با همکاري بخشداري آسارا و ساير ادارات ذيربط و با اهداف شناسايي و برخورد به موقع باساخت و سازهاي غير مجاز در بخش آسارا آغاز به کار نمود و در اجراي اين طرح مقرر است به صورت هفتگي ساخت و سازهاي غير مجاز در بخش آسارا مورد رصد قرار گرفته و در صورت عدم توجه به اخطاريه ها، جهت توقف کامل فعاليت به مراجع قضائي معرفي شوند.
این خبر پس از هشدار امام جمعه کرج اعلام گردید و حال خبر از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در جاده چالوس به گوش می‌رسد.
در این ارتباط رئیس اداره راه و شهرسازی گچسر می‌گوید: برخورد با متخلفان و حفظ حریم جاده چالوس یکی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های ما است.
آرمان خالقی ادامه داد: این اداره برخورد با تمام متجاوزان به حریم جاده چالوس به شدت برخورد خواهد کرد و در حفظ حریم این جاده زیبا و تاریخی تمام تلاش خود را خواهد کرد.
رئیس اداره راه و شهرسازی گچسر بیان داشت: ساخت و سازهای غیرمجاز در محور کرج - کندوان با حکم صادره از طرف دادستان کرج تخریب و قلع و قمع شد.
خاقانی گفت: با توجه به اخطارهای صادره از طرف این اداره به کسانی که اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز کرده‌اند و با توجه به اخذ  حکم  صادره از سوی دادستان کرج ساخت وسازهای غیر‌مجاز تخریب و تعدادی از تابلوها و چراغ‌های ال ای دی در سطح محور جمع‌آوری شد.
وی افزود: این اداره با تمام متجاوزان به حریم به شدت برخورد و در حفظ حریم این جاده زیبا و تاریخی تمام تلاش خود را خواهد کرد.
با وجود آنکه طی هفته‌های اخیر و به دنبال هشدار قاطع نماینده ولی فقیه در استان البرز اقدامات خوبی در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در این استان صورت گرفته، اما تاکنون نامی از مسئولانی که به گفته آیت الله حسینی همدانی با رانت مدیریتی در این کار دخیل بوده‌اند، اعلام نشده است.
به نظر می‌رسد که رسانه‌ای شدن اسامی این افراد نقش مهمی در جلوگیری از تصرفات غیر قانونی اراضی ملی، زمین‌های کشاورزی و باغات و بالاخره ساخت و ساز غیر مجاز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار