احیای سنتی فراموش شده
برگزاری سالانه جشنواره لاله‌ها در بخش آسارا و همچنین برگزاری باغ گل در پارک چمران، تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های البرز در این حوزه را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۳۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 20 May 2015

به گزارش تابناک – البرز: استان البرز دارای موقعیت مناسبی برای پرورش گل و گیاه و به ویژه گیاهان تزئینی است.
برگزاری سالانه جشنواره لاله‌ها در بخش آسارا و همچنین برگزاری باغ گل در پارک چمران، تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های البرز در این حوزه را نشان می‌دهد.
تولید گل و گیاه در صورت داشتن برنامه منسجم و کارشناسی شده، می‌تواند اقتصاد البرز را متحول کند.
در همین رابطه سازمان پارک‌های شهرداری کرج از برگزاری جشنواره سنتی گلابگیری در کلانشهر کرج خبر داده است.
محمدرضا زین‌العابدینی با بیان اینکه سومین جشنواره سنتی گلاب‌گیری امسال در پارک خانواده کرج برگزار می‌شود، گفت: در راستای اهداف بلند‌مدت مدیریت شهری برای ارائه آموزش‌های شهروندی و با هدف نکوداشت آیین سنتی گلاب‌گیری ایران، از سوی موسسه آیین‌ مهر و با همکاری سازمان پارک‌ها و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، سومین جشنواره سنتی گلاب‌گیری در کرج برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی قرار است این جشنواره از 30 اردیبهشت تا 5 خرداد‌ ماه سال جاری در محل پارک خانواده برگزار شود که حضور در آن برای عموم شهروندان رایگان است، ادامه داد: در حاشیه این جشنواره، مسابقه ـ همایش و کارگاه‌های آموزشی نیز برای شهروندان علاقمند برگزار خواهد شد.
مدیرعامل سازمان پارک‌های شهرداری کرج یادآور شد: طی یک هفته برگزاری این جشنواره، علاقمندان می‌توانند از ساعت 16 الی 22 در پارک خانواده حضور یابند و از نزدیک با چگونگی تهیه گلاب و گلاب‌گیری آشنا شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار