سپرست اداره نظارت بربهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی:
طی 10 ماهه سالجاری بیش از 80 تن انواع فرآورده خام دامی ناسالم کشف، ضبط و امحاء شد و 137 مرکز عرضه متخلف نیز با دستور دستگاه قضایی پلمپ شدند.
کد خبر: ۳۷۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 03 February 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، دکتر مهدی ظفری پور سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از انجام 77 هزار و 556 مورد بازدید از مراکز تهیه، تولید، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان طی 10 ماه امسال خبر داد.
وی تعداد موارد غیربهداشتی کشف شده در این بازدیدها را 4 هزار و 766 مورد اعلام کرد و اظهار داشت: در این مدت یک هزار و 520 مورد از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی استان نمونه برداری انجام شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در مدت مذکور 6 هزار و 485 مورد آزمایش بر روی نمونه های اخذ شده انجام گرفته است، گفت: همچنین بالغ بر 80 تن و 361 کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی ناسالم در این بازدیدها کشف، ضبط و امحاء شده است.
سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: در 10 ماه امسال 154 مورد به مراجع قضایی معرفی شدند که از این تعداد 137 مرکز عرضه فرآورده های خام دامی متخلف در سطح استان با دستور مقام قضایی پلمب شده است.
دکتر ظفری پور با اشاره به نظارت های مستمر دامپزشکی استان بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، از شهروندان خواست که فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را با اطمینان خاطر از مراکز تحت نظر دامپزشکی تهیه کنند.
وی همچنین اهمیت همکاری و گزارشات مردمی در برخورد با تخلفات در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: شهروندان می توانند موارد تخلف در این زمینه را با سامانه تلفنی 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512  اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار