در نهمین دوره طرح دوست علمی
رئیس بنیاد نخبگان قزوین گفت: مراسم افتتاحیه نهمین دوره طرح دوست علمی صبح امروز در سالن آمفی تئاتر پارک علم و فناوری دانشگاه بین الملل امام خمینی ره آغاز شد و در این دوره ۷۴ دانش آموز از ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان قزوین حضور دارند.
کد خبر: ۳۷۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 01 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس در قزوین، مراسم افتتاحیه نهمین دوره طرح دوست علمی صبح امروز در سالن آمفی تئاتر پارک علم و فناوری دانشگاه بین الملل امام خمینی ره آغاز شد.

اردوی طرح دوست علمی به مدت سه روز ادامه دارد که در این دوره ۷۴ دانش آموز از ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان قزوین حضور دارند که رشته تحصیلی این دانش آموزان علوم تجربی و ریاضی و فیزیک است و معدل های این دانش آموزان بالای ۱۸ است.
رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین در این جلسه اظهار داشت: طرح دوست علمی هر ساله برای دانش آموزان برتر استان قزوین برگزار می شود و نخستین اردوی دانش آموزان حاضر در پارک علم و فناوری دانشگاه بین الملل امام خمینی ره است.
وی افزود: اساس برپایی اردوی طرح دوست علمی این است که تعامل علمی و فرهنگی بین دانش آموزان به وجود بیاید، دانش آموزان با یکدیگر و فعالیت های گروهی آشنا شوند، از اساتید برتر این استان که در این دوره حضور می یابند استفاده کنند و حس دوستی بین دانش آموزان بیشتر شود تا با کمک یکدیگر پیشرفت کنند.
افشار تصریح کرد: تمام مدرس هایی که در این دوره حضور دارند از بهترین مدرسان کشور در زمینه فیزیک هستند و در بهترین دانشگاه های کشور مانند دانشگاه شریف و تهران کسب علم کردند.
در ادامه مهدی مهدی خانی که عضو هیأت علمی دانشگاه بین الملل است، به تقسیم بندی وقت در اردوی طرح دوست علمی اشاره کرد و گفت: برنامه های علمی، فرهنگی و فعالیت های ورزشی سه بخش اردوی طرح دوست علمی را تشکیل می دهد.
وی افزود: پیامبر مکرم اسلام ص در رابطه با غنیمت شمردن وقت فرمودند <هرکس که برای او در خیر و نیکی گشوده شد باید آن را غنیمت شمرد، چراکه نمی داند آن در چه وقتی به روی او بسته می شود>
مهدی خانی عنوان کرد: وب سایتی طراحی شده که دانش آموزان برتر کشور و حاضر در این دوره ها بتوانند در این وب سایت که آدرس آن www.doostelmi.ir است به ارتباط خود ادامه دهند و هدف ایجاد این وب سایت تداوم دوره طرح دوست علمی در طول سال است.
گفتنی است در افتتاحیه طرح دوست علمی نماینده شورای شهر، معاونان اداره کل آموزش و پرورش، مسؤولان مناطق آموزش و پروش استان قزوین، چند نفر از نخبگان و دبیران این استان حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار