عضو شورای شهر همدان از تخفیف ۳۰ درصد در صدور پروانه ساختمانی بافت فرسوده همدان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ 20 May 2015

عضو شورای شهر همدان از تخفیف ۳۰ درصد در صدور پروانه ساختمانی بافت فرسوده همدان خبر داد و گفت: جهتدهی به درآمدهای شهرداری همدان به سمت پایداری از اولویتهای شورای شهر است.

به گزارش تسنیم، حسین قراباغی با بیان اینکه در بررسی و تصویب تعرفه عوارض شهرداری همدان با افزایش میانگین 20 درصدی در سال 94 موافقت شد، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های کمیسیون در راستای جلب مشارکت شهروندان در راستای عمران شهری، در حال بررسی راهکارهای تشویقی و تخفیفات عوارضی هستیم تا از بار افزایش تعرفه سال‌های 93 و 94 تا اندازه بسیار زیادی کاهش داده شود.

وی افزود: کاهش عوارض پروانه ساختمانی تجاری‌ها، عوارض خانه باغی‌ها، تخفیف و رایگان کردن پروانه‌های هتل و هتل آپارتمان‌ها و تخفیف در بافت فرسوده تا 30 درصد از مصوباتی است که در تعرفه سال 94 به آن اشاره شده است.

قراباغی عنوان کرد: بودجه سال‌های 94 و 93 شهرداری همدان در حالی مصوب شد که بودجه سال 93 با افزایش حدود 90 درصدی و بودجه سال 94 با افزایش حدود 40 درصدی نسبت به سال‌های گذشته خود با در نظر گرفتن درآمدهای سرمایه‌ای، پیش‌بینی و مصوب شده است.

عضو شورای شهر همدان سیاست کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان را جهت دادن به درآمدهای شهرداری همدان با توجه به درآمدهای سرمایه‌ای اعلام کرد و گفت: سعی ما بر این است تا بتوان در سال‌های آینده بار درآمدی شهرداری را از دوش پروانه ساختمانی برداشته و تاثیر درآمد حاصل از پروانه ساختمانی را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: در بودجه امسال حدود 35 درصد از بودجه پیش‌بینی شده برای شهرداری همدان به درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی اختصاص داده شده که امیدواریم در سال‌های آینده این رقم افزایش داشته باشد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر همدان افزود: این کمیسیون در راستای اجرای قانون در خصوص نظارت بر حسن اداره مالی، حفظ سرمایه، دارایی‌ها و اموال شهرداری، سازمان‌های وابسته و همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه‌ها بررسی و مطالعاتی در عملکرد 6 ماهه آنها دارد که مورد بررسی و ارزیابی در کمیسیون بودجه قرار گرفته است.

قراباغی افزود: در راستای همین ماده قانونی کمیسیون موضوع حسابرسی سال‌های 92 و 93 شهرداری همدان را با رویکرد نوین و با اصلاحات اساسی در نحوه اجرا در چند جلسه به جدیت به طور کارشناسی پیگیری کرده و به اجرا درآورده است.

وی اظهار داشت: کمیسیون بودجه اقدامات لازم برای آغاز حسابرسی ضمنی واقعی سال 94 از خرداد ماه امسال را در دستور کار و اولویت کاری قرار داده و پیگیری میکند که نقطه عطفی در حسابرسی شهرداری همدان است.

قراباغی بیان کرد: در کنار این موضوع کمیسیون اقدامات و مصوبات لازم را برای راه‌اندازی مجامع حسابرسی در شهرداری ستاد با توجه به چارت سازمانی و نیاز شهرداری به کنترل و یکسان‌سازی در نحوه عملکرد با جدیت پیگیری کرده است.

وی از دیگر اقدامات مهم کمیسیون بودجه شورای شهر همدان را بررسی وضعیت نیروی انسانی موجود در شهرداری دانست و گفت: این اقدام برای نخستین بار در دوران فعالیت شورای شهر همدان عملی شده، ضمن اینکه براساس سیاست‌های شورای چهارم استفاده از نیروهای متخصص و باتجربه و بطور کلی تخصص‌گرایی و شایسته‌سالاری در اولویت کاری شهرداری همدان باید قرار گیرد.

عضو شورای شهر همدان تاکید کرد: کمیسیون بودجه به شهرداری همدان تکلیف کرده تا سیستم ارزیابی و عملکردی کارکنان، مدیران ادارات و سازمان‌های زیر مجموعه را تهیه و تدوین کند تا در راستای جهت توجه به موضوع شایسته‌سالاری در تمامی ماموریت‌های شهرداری بتوان اقدامات مناسب را به عمل آورد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار