کد خبر: ۳۶۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 30 January 2017

به گزارش تابناک یزد،رییس دادگستری یزد با اشاره به نصب دوربین های نظارتی کنترل سرعت در سطح جاده ها و داخل شهرهای استان، گفت: نصب و بهره برداری از دوربین های کنترل سرعت در معابر شهری، کاهش تصادفات و تسریع کشف جرائم را رقم زده است .

«محمدرضا حبیبی» در جلسه کمیته قضایی ، انتظامی استان یزد در این باره تاکید کرد: مهمترین و اولین درخواست مردم از مسئولان، نظم و امنیت است که بستر رشد و تعالی هر جامعه نیز محسوب می‌شود .

وی با بیان این که استفاده از دوربین‌های نظارتی امروزه در همه دنیا پذیرفته شده است و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اظهار کرد: باید هزینه ارتکاب جرم برای مجرمین بالا رود تا یک گام مهم در جهت پیشگیری از وقوع جرم برداشته شود .

این مقام قضایی از بحث پیشگیری مقدم بر درمان است به عنوان یک اصل مورد وثوق و اقبال در همه دنیا یاد کرد و گفت: باید با اقدامات مقتضی‌، پیشگیری‌های وضعی و انتظامی را در جامعه ایجاد کرد .

وی ابراز کرد: معمولاً افراد خلافکار و بزهکار، افراد با هوش و محاسبه‌گری هستند و در بسیاری از مواقع با محاسبه احتمال شناسایی و دستگیری، در مکان‌های دارای دوربین‌های نظارتی از انجام تخلف و جرم اجتناب می‌کنند .

رئیس کل دادگستری استان یزد به انتشار نقد یکی از اساتید دانشگاه راجع به نصب دوربین‌های نظارتی شهری اشاره و بیان کرد: همواره مجموعه‌های قضایی و انتظامی از همراهی مجموعه‌های دانشگاهی و علمی در مواجه و برخورد با معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی استقبال می‌کنند اما به شرط آن که این بحث‌ها و نقدها در یک محیط علمی و با حضور اساتید و مسئولان مجرب هر دو مجموعه طرح و منجر به اخذ بهترین راهکارها شود .

وی گفت: نقد یک طرفه از نصب دوربین در معابر شهری که اولین و کمترین نتیجه آن کاهش محسوس جرائم رانندگی است و امنیت و آرامش شهروندان را نیز افزایش می‌دهد، از سوی یک فرد دانشگاهی دور از انتظار بود.

حبیبی خاطرنشان کرد: نصب دوربین‌های نظارتی امروزه در تمام کشورهای پیشرفته مورد پذیرش و بهره‌برداری است ضمن این که نمی‌توان با حضور فیزیکی نیروی انتظامی در همه معابر، شهر را به یک شهر پلیسی تبدیل کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار