تابناک: نیروگاه ها در شرایطی که به شدت به گاز احتیاج دارند چشم به واحدهای پتروشیمی دوخته‌اند تا آنها با تامین گاز نیروگاه‌ها، سبب شوند تا خاموشی برق در استان در تابستان امسال به حداقل برسد.
کد خبر: ۳۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳ 19 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، با آمدن روزهای گرم سال کم کم موتور کولرها هم روشن می شود و مصرف برق در کشور و به ویژه در شهرهای خشک و گرم کشور رو به فزونی می گذارد.

استان اصفهان با قرار گرفتن در مرکز کشور و ناحیه ای گرم و خشک همواره تابستان های گرم و خشکی را پشت سرگذاشته است، تابستان و گرمایی که استفاده مداوم از کولر و خنک کننده ها را ناگزیر کرده است.

تامین برق مورد نیاز برای وسایل خنک کننده مردم استان، از طریق نیروگاه های استان اصفهان صورت می گیرد و علاوه بر این نیروگاه های اصفهان برق مورد نیاز برخی استان های دیگر مانند چهارمحال و بختیاری را نیز تامین می نماید.

در سال های اخیر استفاده از سوخت مازوت به عنوان سوخت مورد نیاز نیروگاه ها به دلیل آلایندگی بیش از حدی که داست مورد نقد و پیگیری بسیاری از مسئولان قرار گرفت و مازوت از چرخه سوخت نیروگاه ها خارج و گاز جایگزین آن شد.

گرچه این موضوع می تواند برای محیط زیست و سلامتی مردم خبری امیدوارکننده باشد اما از سویی نیز نیروگاه ها باید به فکر تامین گاز مورد نیاز باشند.

نیروگاه ها در شرایطی که به شدت به سوخت گاز برای تولید برق مورد نیاز تابستان احتیاج دارند چشم به واحدهای پتروشیمی دوخته اند تا آنها با تامین گاز نیروگاه ها، سبب شوند تا خاموشی برق در استان در تابستان امسال به حداقل برسد.

مسئله ای که در صورت تکمیل ظرفیت تولید برق از سوی نیروگاه ها ممکن است و در غیر این صورت تابستان امسال با خاموشی به اصفهان می آید.

از طرفی نیروگاه هایی هم که به آب نیاز دارند به دلیل مسائل ناشی از خشکسالی و در اولویت بودن مصرف شرب، با محدودیت هایی روبرو هستند.


غلامرضا مهرداد مدیرکل دفتر پشتیانی و تولید وزارت نیرو با اشاره به عدم راه‌اندازی نیروگاه جدید با توجه به افزایش نیاز به تولید برق در کشور گفت: در این راستا باید توجه داشته باشیم که نیروگاه‌های موجود باید نیاز کشور را تامین کنند و این در حالی است که پیش بینی می‌شود در تابستان سال جاری با کمبود ۳۰۰ ساعتی برق مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به مشکل تامین آب مورد نیاز برای نیروگاه‌های کشور افزود: در سال گذشته تعدادی از نیروگاه‌های برج، تر کشور با کمبود آب دست و پنجه نرم کردند و در این راستا نیروگاه اصفهان میزان تولید برق خود را از ۸۳۰ به ۴۰۰ مگاوات کاهش داد.

مهرداد استفاده از پساب را از برنامه‌های در دستور کار وزارت نیرو برای تامین آب نیروگاه‌ها اعلام کرد و افزود: از این رو راه اندازی تصفیه خانه شمال اصفهان از نمونه این اقدامات است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار