شهردار صدرا با بیان اینکه این شهر در کنار کلان‌شهر شیراز همانند کودک نوپا نیاز به یاری دارد گفت: ابزارهای نوین مدیریت شهری برای رشد، توسعه و تعالی شهرهایی مانند صدرا بهترین راه حل هستند.
کد خبر: ۳۶۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 27 January 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم:عباس ملک‌زاده اظهار داشت: شهرها و شهرک هایی که در حاشیه و در کنار کلانشهرهایی چون شیراز به وجود می‌آیند از لحاظ مدیریت شهری برای کنترل جمعیت و شکستن هجوم و افزایش جمعیت از طریق مهاجرت‌هایی درون شهری یار کمکی مادر شهرها می‌شوند اما وجود این شهرها مشکلاتی هم دارد زیرا مانند یک کودک نو پا نیاز به یاری دارند.

ملک‌زاده افزود: فضاها و ابزارهای نوین مدیریت شهری برای رشد، توسعه و تعالی شهرهایی مانند صدرا بهترین راه حل هستند اما این امر نیاز به حضور همه جانبه تمام نهادهای مسئول و تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: در شهر صدرا به عنوان یک شهر مجاور و خوابگاهی زیرساخت‌ها در ابتدا به صورت مدرن انجام نگرفته و استفاده از ابزارهای نوین را کمی دشوار کرده اما شهرداری صدرا عمده فعالیت‌های خود را روی ساخت دوباره زیر ساخت‌ها و ایجاد فضا برای استفاده از فناوری‌های نوین گذاشته است.

شهردار شهر صدرا بیان کرد: شهرداری صدرا به دنبال این است که بتواند حداقل امکانات شهری را ایجاد کند زیرا که ساکنان شهر صدرا از این حق نیز محروم هستند، از دیگر برنامه‌های شهرداری صدرا که هزینه بردارترین فعالیت شهری محسوب می‌شود استفاده از فناوری‌های نوین و ایجاد بهترین وسایل و معابر حمل نقل عمومی پیاده و سواره است.

ملک‌زاده اضافه کرد: در بحث حمل ونقل، شهرداری صدرا باید این نکته را مورد توجه قرار بدهد که عمده ساکنان در شیراز فعالیت دارند در ابتدای بنیان شهر صدرا، حمل و نقل به عهده شهرداری شیراز بود اما اکنون به شهرداری صدرا محول شده است که این باعث شده همکاری این دو نهاد قطع شود که مشکلاتی را به همرا داشته است.

وی افزود: برای حل این موضوعات شهرداری صدرا و شهر صدرا به عنوان نوپایان مدیریت شهری نیازمند کمک نهادهای با تجربه‌تری چون شهردای شیراز و سازمان‌های مرتبط هستند.

ملک‌زاده خاطرنشان کرد: شهرداری صدرا با استفاده از ابزارهای نوین فضا سازی شهری ایجاد 20 بوستان شهری به مساحت زیر یک‌هزار و 500 متر با فضای سبز و نور پردازی بسیار چشمگیر در دو منظر روز و شب را در دستور کار خود قرار داه است.

شهردار صدرا افزود: از دیگر خدمات شهری شهرداری صدرا با استفاده از آخرین تکنولوژی مدیریت شهری ساخت فاز دوم اکو پارک که مجهزترین شهربازی جنوب کشور را آغاز کرده است و برای فروردین 96 حوزه اجرایی آن کلید می‌خورد و تا کنون با الویت قرار دادن یکسان‌سازی پیاده روها حدود پنج هزار متر مربع از معابر پیاده فضای شهر صدرا را پیش برده است.

وی گفت: شهرداری امسال صدرا 10 هزار متر جدول‌کشی به همراه 900هزار متر آسفالت و زیر سازی‌های مرتبط را انجام داده و به‌دنبال تن‌پوشی جدید برای شب عید شهر صدرا است.

عباس ملک‌زاده بیان کرد: شهرداری صدرا با حضور در نمایشگاه شهر زیبا به دنبال این است با سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی و یاری خواستن از این نهاد بهترین خدمات نوین شهری را به ساکنان خود ارائه دهد اما مشکل پیش رو شهر صدرا، مدیریت دوگانه با شرکت عمران شهری است که برخی از توانایی‌های مانور شهرداری را کم می‌کند و این موازی کاری و دوگانگی مدیریت شهری سبب عدم شکل‌گیری مناسب شهر  شده است.

شهردار صدرا افزود: شهر صدرا پتانسیل‌های بسیاری مانند تعدادی بیمارستان تخصصی و راه آهن را دارد که می‌تواند با حضور در نمایشگاه شهر زیبا ارتباط بهتری با شهرداری شیراز و شرکت های خدمات مبلمان شهری بر قرار کند تا بتواند در کنار شیراز بسیار موثر عمل کند و نهایت استفاده را در جهت زیباسازی داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار