رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اجرایی شدن سیستم ارجاع بیمار به پزشک متخصص گفت: اگر سيستم ارجاع در نظام سلامت كشور اجرايي نشود، طرح تحول ناقص خواهد بود.
کد خبر: ۳۶۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 27 January 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه در بازدید قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از مراکز و پایگاه‌های بهداشتی استان اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت یک حرکت بی نظیر در کشور بود که امروزه به لطف خداوند به مراحل خوبی از کار رسیده است.

وی تصریح کرد: این کار به تازگی شروع شده و ممکن است در مسیر مشکلاتی نیز وجود داشته باشد که نباید مایوس و دلسرد شده و باید همواره به فکر توسعه و تقویت آن باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به سیستم ارجاع اشاره کرد و گفت: اگر سیستم ارجاع در نظام سلامت کشور اجرایی نشود، طرح تحول ناقص است و تامین سلامت جامعه موجب اتلاف هزینه‌های تشخیصی درمانی بی حاصل خواهد بود. 

وی تصریح کرد: از سوی دیگر عدم توجه به این موضوع، موجب سرگردانی بیمار، نارضایتی متقابل پزشک و مردم از یکدیگر، عدم ارتباط موثر علمی بین پزشکان عمومی و رشته‌های مختلف تخصصی با یکدیگر و نیز پیامدهای منفی علمی و اقتصادی متعدد دیگر خواهد شد.

ایرانی‌خواه گفت: در این زمینه هنوز در نقطه صفر هستیم و آرزوی دیرینه جامعه پزشکی نیز رسیدن به سیستم ارجاع است که در صورت تحقق آن علاوه بر توجه به اقتصاد مقاومتی، قطعا شاهد صرفه جویی بسیاری در هزینه‌ها نیز خواهیم بود.

وی به راه اندازی کلینیک‌های ویژه در سطح شهر و حضور متخصصان پزشکی اشاره کرد و افزود: این کلینیک‌ها، باید به گونه‌ای مدیریت شود که تنها بیماری را پذیرش کنند که از طریق مراکز و پایگاه‌های بهداشتی معرفی شده باشند، یعنی در ابتدا پزشک عمومی به صورت رایگان در مراکز بهداشتی بیمار را معالجه کرده و در صورت نیاز پزشک را به متخصص معرفی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: در بسیاری از موارد بیمار به مطب متخصص مراجعه می‌کند که هیچ نیازی به این حضور نیست و تنها وقت بیمار و پزشک گرفته شده و هزینه‌های گزافی نیز صرف می‌شود.

وی به فعالیت تیم سلامت اشاره کرد و گفت: فعالیت تیم سلامت در حوزه بهداشت بسیار ارزشمند بوده و مقدم‌ بر درمان است و اعتقاد داریم که توجه به این امر می‌تواند برکات بسیاری را در کشور داشته باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار