معاون فرهنگی ارشاد فارس، گفت: هفته فرهنگی ایران به میزبانی هنرمندان فارس در عشق آباد ترکمنستان به مدت ۵ روز برگزار می شود.
کد خبر: ۳۶۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹ 21 January 2017
تابناک فارس به نقل از ذاکرنیوز:مهدی امیدبخش عنوان کرد: در جریان این هفته فرهنگی گروهی از هنرمندان فارس ۱۶ تا ۲۲ بهمن ماه جاری به عشق آباد ترکمنستان اعزام می شوند.

وی با اشاره به همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در موضوع اعزام هنرمندان به خارج از کشور برای تبادل فرهنگی، گفت: نزدیک به ۱۷ نفر از هنرمندان استان فارس به این سفر اعزام می شوند تا در هفته فرهنگی ایران در کشور ترکمنستان حضور یابند.

معاون فرهنگی ارشاد فارس میزبانی هفته فرهنگی ایران در عشق آباد ترکمنستان را بر عهده فارس عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته میزبانی این هفته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سپرده شده که تلاش می کنیم هر آنچه مربوط به فرهنگ فارس است در این سفر داشته باشیم.

وی برنامه های هفته فرهنگی ایران به میزبانی استان فارس در شهر عشق آباد ترکمنستان را در حیطه هنرهای تجسمی، هنرهای سنتی، موسیقی و عکاسی و معرفی جاذبه های گردشگری عنوان کرد و گفت: به جهت اینکه امکان اجرای نمایش همراه با کلام است و این نیاز به ارتباط زبانی دارد در گروه اعزامی به کشور ترکمنستان هنرمندان تئاتر حضور ندارند البته در سفرهای آتی چنین امکانی فراهم خواهد شد.

امیدبخش از اجرای کارگاه مجسمه توسط استاد عبدالعلی غنجور قصرالدشتی در هفته فرهنگی ایران در عشق آباد خبر داد و افزود: در یک کارگاه استاد قصردشتی به اجرای سردیس حافظ شیرازی و یکی از شاعران هم طراز حافظ  با نام مختوم‌قلی فراغی می پردازد.

وی در ادامه عنوان کرد: در گروه اعزامی استان فارس هنرمندانی از رشته های خوشنویسی، خاتم سازی، قلمزنی و منبت کار قرار دارند که جدا از آثارشان کارگاه هایی ظرف این ۵ روز برگزار می کنند.

امیدبخش از نمایش آثار هنرمندان خوشنویس فارس در شهر عشق آباد ترکمنستان در جریان هفته فرهنگی ایران خبر داد و گفت: همچنین گروهی از هنرمندان نگارگری مکتب شیراز با تمرکز بر رشته «گل و مرغ» در این گروه اعزام می شوند که افزون بر نمایش آثار به ارایه این مکتب در قالب کارگاه آموزشی هم می پردازند.

معاون فرهنگی ادامه داد: در این سفر آثار عکاسی پژمان ضیائیان در قالب مجموعه ای از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری و تاریخی استان فارس هم به نمایش در خواهد آمد.

وی از اجرای موسیقی شیرازی و قشقایی در هفته فرهنگی ایران در عشق آباد ترکمنستان هم خبر داد و افزود: گروه موسیقی نوای ایلیا از فارس در این سفر حضور دارند که به اجرای موسیقی اصیل استان فارس از جمله مناطق قشقایی نشین، اصطهبانات، جهرمی و شیرازی می پردازند.

امیدبخش این تبادل فرهنگی میان ایران و ترکمنستان را دو سویه اعلام و بیان کرد: در تدارک هستیم که با امکاناتی که همتایان ترکمن در اختیار ما قرار می دهند بتوانیم میزبان خوبی برای هنرمندان کشور ترکمنستان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار