خارج از کادر خبرها؛
تابناک: روی صحبت با دستگاه‌های فرهنگی شهر است که پای ثابت تمام همایش‌ها و نمایش ها هستند اما وقتش که میشود نمی‌دانیم باید سراغ ساماندهی چنین جشن‌هایی را از کدامشان بگیریم.
کد خبر: ۳۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 18 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، در میان خبرهایی که هروز با آنها روبرو می شویم و هرکدام پیام های خاص خود را به مخاطب منتقل می کند گاه جای خالی برخی حرفها در حاشیه این خبرها احساس می شود.

ملاحظات سیاسی، تعارفات بین مسئولان و بین سازمانی و شاید هم محافظه کاری مدیران این جای خالی را رقم می زند و برخی از حرف های نگفته خبرها را به حاشیه می برد.

حرف هایی که تابناک در نظر دارد با عنوان "خارج از کادر خبرها" به آنها پرداخته و از قول مخاطبان خود با صاحبان حرف و خبر سخن بگوید.

در هفته ای که گذشت استاندار اصفهان، در جمع خبرنگاران از تعیین تکلیف کارخانه ریسباف اصفهان و ساخت موزه بزرگ این شهر در محل این کارخانه خبر داد.

وی بیان داشت: از رانت رفاقت و ارتباط برای رفع مشکل کارخانه ریسباف استفاده کرده ام.

اگر آقای استاندار با رانت رفاقت و ارتباط توانست مشکل چندین ساله اصفهان را که در گرو یکی از بانک های کشور بود را به این خوبی رفع کند پس چه خوب می شد اگر ایشان از همین رانت برای حل معضل خشکی زاینده رود و متروی اصفهان که چندین سالی است حوصله مردم از طولانی شدن آنها سر رفته است را حل می کرد!.

کریم داووی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان گفته بود اگر مدیریت شهری اصفهان بتواند ترافیک فعلی اصفهان را حفظ نموده و از گسترش آن جلوگیری کند ، یک موفقیت بزرگ را رقم زده است.

آقای داوودی! نکند چند وقت دیگر شما به همین وضعیت مترو و آلودگی هوا و پروژه های بر زمین مانده شهرداری هم راضی بشید و از مسئولان شهری بخواهید که مترو را تا همین جا که زحمت کشیدن و ترافیک را به خاطرش چندبرابر کردن متوقف کنند!.

یا نکند در شورای سوم هم با هم قطارهایتان همین شیوه تفکر و نظارت بر شهرداری را در پیش گرفتید که آخر و عاقبت طرح های شهری به همین روزها ختم شد.!؟

موضوع آمدن یا نیامدن آقای دکتر به اصفهان هم چند روزی برای اصفهانی ها مسئله ساز شده بود. از یک طرف استاندار به نقل قول از دکتر عباسی اصرار داشت که آقای دکتر بعد از اینکه فهمیده است همایش فتنه لوزان 25 غیرقانونی بوده و مجوز نداشته است، قید آمدن به اصفهان را زده است اما از آن طرف عده ای" دلواپس" دکترجان و نیامدنش به اصفهان بودند.

دلواپس این بودند که نکند آقای دکتر به خاطر فشار از بالا و چانه زنی از پایین بلیت آمدنش به اصفهان را کنسل کرده است. این عده آنقدر دلواپس بودند که هرچه فرماندار اصفهان بیانیه میداد و مصاحبه می کرد و می گفت این همایش مجوز نداشت اما امان از درد "دلواپسی" که بعضی ها را سخت در این شهر گرفتار خود کرده و آخرش هم به خرجشان نرفت و اصرار و اصرار که "جو" نگذاشت دکترجان پایش به "فتنه لوزان 25" باز شود!.

این روزها روزهای خوبی برای اصفهانی ها به ویژه سپاهان دوستان بود. آخر هم جام قهرمانی لیگ برتر واس ماس شد و همین بهانه ای شد تا همین دوست داران برای قهرمانی تیم شهرشان شادی کنند.

شادی که در نوع خود موضوع بدی نبوده و نیست اما طبق معمول که ما ایرانی ها جایی برای شادی های اینچنین نداریم و همه احساسات هیجانی خود از شادی را عادت داریم به خیابان ها بیاوریم. در شب قهرمانی سپاهان هم به خیابان های شهر اصفهان آمدیم اما غافل از اینکه در میانه شادی ما بودند، شهروندانی که باید در آن نیمه شب به خانه خود میرسیدند اما متاسفانه به ترافیک شادی شبانه سپاهان دوستان رسیدند.

اینکه مردم شهر ما آن شب را چگونه در میان صدای ترقه های طرفداران سپاهان صبح کردند و چطور از بین انبوه جوانانی که برخی راه را بر خودروهای شهر بسته بودند، به کنار؛ روی صحبت با دستگاه های فرهنگی شهر است که پای ثابت تمام همایش ها و نمایش ها هستند اما وقتش که میشود نمی دانیم باید سراغ ساماندهی چنین جشن هایی را از کدامشان بگیریم.

یا کدامشان برای شادی های اجتماعی مردم که خودجوش هم هست، برنامه ای روی میز دارند؟.

این شادی شیرینی با ناراحتی برخی شهروندان از نحوه شادی کردن جوانان کمی کام شهر را تلخ کرد اما با همه ادعاهایی که دستگاه های فرهنگی شهر دارند، هیچ کس به اندازه همین مدعیان فرهنگ در این تلخی نقش نداشتند!.
حسین سیستانی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان این هفته در همایش نقش روابط عمومی ها در تحقق شعار سال، با اشاره به اینکه با وجود به‌کارگیری مدیریت نوین، هنوز سایه مدیریت سنتی بر اداره سازمان‌ها حاکم است، اظهار کرد: تبدیل شیوه‌های مدیریت سنتی به نوین و مدیریت منابع انسانی از مهم‌ترین وظایف هر سازمان است.

آقای معاون، خیلی هم به شیوه های سنتی خرده نگیرید. با همین شیوه های سنتی فعلا در هفته گذشته چند تا از همکاران شما در ساختمان آجری استانداری، با سرعت نور اما شبانه تغییر کردند. پس خیلی هم به ناکارآمدی شیوه های سنتی در کشورما اعتقاد نداشته باشید.

بهتر است شما هم تا مشمول گذار مدیران از شیوه های سنتی به مدرن نشده اید، راجب به موضوعات بی خطری مثل آب و هوای خوب اصفهان صحبت کنید!.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار