رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: بازرسان دامپزشکی در ۲ ماموریت جداگانه ۳۰۰ کیلو مرغ از یک دستگاه تاکسی و ۴۰۰ کیلو ماهی منجد از یک دستگاه وانت بار را توقیف کردند.
کد خبر: ۳۵۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 09 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری مهر، عیسی غیاث‌یزدی در این باره اظهار داشت: پیرو تماس نیروی انتظامی مبنی بر توقیف یک دستگاه وانت حامل ماهی منجمد، اکیپی از کارشناسان نظارت بر بهداشت مواد غذایی اداره دامپزشکی شهرستان قزوین به محل اعزام شده و پس از بررسی مشاهده شد محموله مذکور بیش از ۴۰۰ کیلوگرم ماهی منجمد مشکوک به فساد و بدون مجوز حمل بهداشتی است.

وی با اشاره به نمونه‌برداری از محموله مذکور برای اطمینان از سلامت آن عنوان کرد: بر اساس نتایج آزمایشات انجام شده محموله مذکور فاسد بوده و قابلیت مصرف خوراکی ندارد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین همچنین از توقیف یک دستگاه خودرو تاکسی که در حال انتقال قطعات مرغ به یک مرکز عرضه محصولات پروتئینی بود، خبر داد که با هوشیاری کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره شناسایی و معدوم‌سازی شد.

غیاث‌یزدی اضافه کرد: در بازرسی از این خودرو بیش از ۳۰۰ کیلوگرم قطعات مرغ که برای عرضه در واحد مرغ و ماهی فروشی انتقال می‌یافت، کشف شد که پس از طی مراحل قانونی محموله مذکور با حضور کارشناسان این اداره دامپزشکی شهرستان قزوین معدوم شد.

وی با اشاره به الزام انتقال هرگونه فرآورده خام دامی با خودروهای سردخانه دار و رعایت زنجیره سرد اعلام کرد: عدم رعایت زنجیره سرد موجب فساد زودرس فرآورده‌های خام دامی شده و برای مصرف‌کنندگان مخاطره‌آمیز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار