به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان ۴۰۰مدرسه همدان در شرایط ناپایدار قرار دارند که باید بازسازی شوند.
کد خبر: ۳۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 17 May 2015
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه سیستم گرمایشی ۶۵ درصد مدارس همدان نیاز به استانداردسازی دارد، گفت: ۴۰۰ مدرسه در استان نیز در شرایط ناپایدار قرار دارند که باید بازسازی شوند.

به گزارش تسنیم ، فرزاد تیموری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان همدان از برگزاری هفدمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز در خانه معلمان همدان خبر داد و اظهار داشت: اردیبهشت هر سال این جشنواره در سراسر کشور برگزار می‌شود و امسال نیز هفدمین دوره جشنواره خیران مدرسه‎ساز استان همدان در 31 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: از سال 77 مجمع خیران مدرسه‌ساز فعالیت خود را در کل کشور شروع کرده است و تاکنون توانسته‌ است اقدامات مناسبی را در راستای تجهیز و ساخت مدارس انجام دهند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان تصریح کرد: 616 خیر در سطح استان همدان در امر مدرسه‌سازی، اهدای زمین و تجهیز مدارس فعالیت دارند که 147 نفر از این خیران صرفا در امر مدرسه‌سازی مشارکت دارند.

وی بیان کرد: 2 هزار و 500 نفر از فرهنگیان استان همدان به صورت داوطلبانه ماهانه بخشی از حقوق ماهیانه خود را به حساب مجمع خیران مدرسه‌ساز استان واریز می‌کنند تا در راستای تجهیز، مقاوم‎سازی و ساخت مدرسه صرف شود.

تیموری افزود: خیران مدرسه‌ساز استان همدان تاکنون یک‌‎هزار و 117 کلاس درس را با زیر بنایی بیش از 121 هزار مترمربع و با صرف هزینه بیش از 70 میلیارد تومان ساخته‌اند و تحول آموزش و پرورش داده‌اند.

وی گفت: رشد جمعیت از حالت 3.5 درصد کاهش و به 1.5 درصد رسیده است اما با این وجود ساخت مدارس همواره مورد نیاز است چرا که اماکن آموزشی متناسب با نیاز آموزش و پرورش توزیع نشده و در اختیار این سازمان نیست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان عنوان کرد: اکنون 13 هزار کلاس درس در 3 هزار مدرسه در استان همدان برای تحصیل دانش‌آموزان برقرار است البته با مهاجرت روستائیان به شهرها تعدادی از مدارس روستایی تعطیل و متروکه شدند.

وی اظهار داشت: در حاشیه شهرها و محدوده احداث مساکن مهر با کمبود مرازک آموزشی مواجه هستیم و در بازدیدهای به عمل آمده برخی از فضاهای جانبی، انبارهای متروکه و کتابخانه‌های مدارس تبدیل به کلاس درس شده است.

تیموری با بیان اینکه سیستم گرمایشی 35 درصد از اماکن آموزشی در سطح استان استانداردسازی شده است، افزود: سیستم گرمایشی 65 درصد مدارس همدان باید استانداردسازی شود و همچنین 400 مدرسه در سطح استان ناپایدار هستند و ممکن است در حوادث قهری تخریب شوند بر این اساس این مدارس نیاز به بازسازی و تخریب دارند تا به مدارس ایمن تبدیل شوند.

وی از تقبل تعهد ساخت 21 مدرسه در همدان توسط بنیاد برکت خبر داد و گفت: بنیاد برکت از این میزان تعهد تاکنون 6 مدرسه را سال گذشته احداث و تحویل داده است و امسال نیز 15 مدرسه جدید را در دستور کار ساخت و تحویل دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان ابراز کرد: تعدادی از روستاهای مناطق قهاوند و فامنین فاقد مسجد هستند در این راستا هفت مسجد توسط بنیاد برکت در این روستاها ساخته می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار