معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: این شهرستان نیازمند راه اندازی کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان و کودکان است.
کد خبر: ۳۵۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱ 04 January 2017


به گزارش ایرنا نبی بخش داوودی در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر ایرانشهر اظهار داشت: آمار بالای اعتیاد در این شهرستان نگران کننده است.
وی افزود: متاسفانه دسترسی آسان به مواد مخدر در منطقه موجب شده تا آمار معتادان در سطح شهرستان بالا باشد به طوری که گرایش زنان و کودکان به مواد مخدر کانون گرم بسیاری از خانواده ها را متلاشی کرده است.
وی با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته در بخش مبارزه با مواد مخدر در ایرانشهر بسیار پایین است، گفت: خیلی از خانواده ها هزینه درمان و ترک اعتیاد را ندارند که انتظار می رود در این زمینه چاره اندیشی شود.
فرماندار ایرانشهر با اشاره به تلاش نیروهای نظامی و امنیتی در برخورد با سوداگران مرگ گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 30 تن و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان در درگیری با سوداگران مرگ کشف و ضبط شده است.
وی ارتقای منطقه انتظامی و توجه بیشتر به زیرساخت های آموزشی، فرهنگی و ورزشی، تشویق افراد معتاد و پذیرش آنان در کمپ های ترک اعتیاد و استفاده از امکانات مورد نیاز برای شناسایی و ترک معتادان را خواستار شد.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اولویت این ستاد را مردمی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب ها عنوان کرد و گفت: کمبود اعتبارات در این بخش از عمده مشکلات این ستاد است.
محمدهادی مرعشی بیان کرد: تلاش می کنیم تا این مشکلات مرتفع شود.
وی افزود: انتظار داریم خیران در این خصوص مشارکت بیشتری داشته باشند.
ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار