بر اساس آخرین آمار رتبه باسوادی ایران در بین 170 کشوردر جایگاه 103 است .
کد خبر: ۳۵۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 02 January 2017
در 5 سال گذشته حدود دو میلیون و 150 هزار نفر در کشور تحت پوشش سازمان نهضت سواد آموزی با سواد شده اند.
 
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، معاون امور آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور این خبر را در همایش سواد آموزی گلستان اعلام کرد و گفت: از سه میلیون و450 هزار بی سواد سرشماری شده در سال 1390 هنوز یک میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش قرار نگرفته اند.
 
محمد مهدی زاده از ریشه کنی بی سوادی در 7 استان خبر داد و افزود: روستائیان استان های یزد،سمنان،قم و خراسان جنوبی که جزو این استانها هستند در صورت باسواد شدن بن سواد آموزی یک میلیون تومانی دریافت می کنند.
 
وی با اشاره به ادامه واگذاری فعالیت های این سازمان به بخش خصوصی افزود: با توجه به رایگان بودن سواد آموزی در کشور دولت متعهد شده برای بی سوادان شناسایی شده دوره آموزشی مقرر کندو مبلغ 138 هزار تومان پاداش نقدی به سواد آموزان بدهد.
 
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور رتبه ایران در بین کشور های جهان را مطلوب ندانست و افزود: رتبه باسوادی ایران در بین 170 کشور بر اساس آخرین رتبه بندی در جایگاه 103 قرار دارد که ارتقاء آن تلاش بیشتری می طلبد.
 
مهدی زاده وضعیت بی سوادی در گلستان را جزو استانهای میانی دانست و افزود:استانهای یزد ،سمنان،اصفهان و مازندران جزو استانهای با سواد و استانهای سیستان و بلوچستان ،کردستان و آذر بایجان غربی جزو استانهای با بی سوادی بالا هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار