بخشدار مرکزی قزوین گفت: در حوزه کشاورزی برخورد جدی با تغییر کاربری اراضی و برداشت‌های غیرمجاز از منابع آبی انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۵۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ 02 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی علیخانی در جلسه بررسی مشکلات آب کشاورزی شهر اقبالیه که ظهر امروز در سالن جلسات شورای اسلامی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: اُفت فشار آب در بخش کشاورزی کشوری بوده و تنها به استان قزوین تعلق ندارد.

وی عنوان کرد: حفر چاه‌های غیرمجاز، تغییر اقلیم و کاهش بارندگی موجب کمبود آب شرب و همچنین آب کشاورزی شده که در این زمینه باید درست مصرف کردن در میان مردم نهادینه شود تا نسل‌های آینده هم بتوانند از آب استفاده بهینه کنند.

بخشدار مرکزی قزوین افزود: در سفر رئیس جمهور به استان قزوین مصوب شد که آب آشامیدنی 14 شهر و 194 روستای استان قزوین تأمین شود تا دیگر با کمبود آب مواجه نباشیم.

علیخانی تصریح کرد: با وجود خشکسالی‌های اخیر و کم‌آبی به عنوان یکی از مشکلات اساسی استان قزوین باید فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از سیستم‌های آبیاری بهینه صورت گیرد که این امر ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی برخورد جدی با تغییر کاربری اراضی و برداشت‌های غیرمجاز از منابع آبی انجام می‌شود.

گفتنی است، جلسه بررسی مشکلات آب کشاورزی با حضور یدالله ملکی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین، آقا‌علیخانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین، مرتضی علیخانی بخشدار مرکزی قزوین، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اقبالیه، مسؤولان استانی و نمایندگان کشاورزان برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار