در جلسه شورای اسلامی شهر قم مطرح شد؛
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: در سه سال اخیر مصرف برق استان قم ۱۲ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۵۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 01 January 2017
به گزارش تابناک قم، مهدی آهنین پنجه که شامگاه شنبه مهمان جلسه دویست و دوازدهم شورای اسلامی شهر قم بود با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق استان قم ۵۲۳ هزار مشترک دارد، اظهار داشت: ۸۲ درصد مشترکان خانگی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ درصد انرژی برق در استان قم در بخش خانگی مصرف می‌شود، افزود: ۱۶ درصد مصرف در بخش کشاورزی و ۲۵ درصد در صنعت صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم ادامه داد: در ۹ ماهه نخست امسال مصرف برق در صنعت نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۳ درصد افزایش داشته که این نشان دهنده رشد صنعت است.

وجود ۱۸۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر قم

وی با اشاره به وجود ۱۸۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر قم گفت: برای نوسازی شبکه این بخش از شهر نیاز به ۲۳ میلیارد تومان اعتبار داریم اما بودجه‌ای برای این موضوع اختصاص داده نمی‌شود.

آهنین پنجه به افزایش مصرف برق در سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: اعمال تعرفه گرمسیری به مصرف برق، افزایش درجه حرارت دما، وجود ۱۱۲ روز گرد و غبار در سال و رایگان شدن هزار مسجد و حسینیه و حوزه علمیه از جمله دلایل این افزایش مصرف ۱۲ درصدی است.

استفاده از سلول‌های خورشیدی

وی با اشاره به سیاست وزیر نیرو برای استفاده بیشتر از سلول‌های خورشیدی برای تأمین برق اظهار کرد: در این راستا از هر شهروندی که برق خورشیدی تولید کند می‌تواند به چند برابر قیمت تجاری به دولت بفروشد که این خرید تضمینی هم ۲۰ ساله خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم افزود: حتی در برخی استان‌ها مددجویان کمیته امداد این کار را انجام می‌دهند که بعد از چهار سال اصل سرمایه بازمی‌گردد و بعد از آن سودآور خواهد بود.

به گفته وی، برای تولید هر کیلووات برق خورشیدی به هشت متر مربع فضا نیاز است و همین‌طور ۴۷ میلیون تومان سرمایه تا ظرف چهار سال و نیم سرمایه بازگردد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار