سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: طرح «سفیران نجات» به منظور ارتقای آگاهی‌ها و سطح اطلاعات علمی شهروندان به ویژه در زمینه گاز مونوکسید کربن اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۵۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 31 December 2016
سید جلال ملکی با اعلام اجرای طرح «سفیران نجات» توسط آتش‌نشانی برای آگاهی‌ بخشی شهروندان درباره خطرات گاز مونوکسید کربن اظهار داشت: با توجه به سرد شدن هوا در سال جاری و افزایش حوادث گاز مونوکسید کربن، نگرانیها و دغدغه‌هایی ایجاد شد که سازمان آتش‌نشانی بدین منظور طرح «سفیران نجات» را از امروز به اجرا درآوره است.
 
وی اففزود: این طرح با مشارکت شهرداری، اداره گاز، برق، اورژانس و ستاد بحران در ابتدا به صورت آزمایشی در محلات قدیمی و بافتهای فرسوده منطقه 13 شهرداری تهران و در مراحل بعدی در مناطق هفت و هشت و سایر مناطق شهرداری تهران اجرا می‌شود.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران تصریح کرد: در این طرح آتش‌نشانان با کاور آتش‌نشانی و کارت شناسایی در قالب چهار اکیپ متشکل از کارشناسان آتش‌نشانی و مربیان برتر آتش‌نشان داوطلب به در منازل مراجعه می‌کنند و سایر افراد بدون کاور آتش‌نشانی و کارت شناسایی مورد تأیید سازمان آتش‌نشانی نیستند، این طرح به منظور ارتقای آگاهیها و سطح اطلاعات علمی شهروندان به ویژه در زمینه گاز مونوکسید کربن اجرا می‌شود.
 
ملکی با بیان اینکه در این طرح کارشناسان آتش‌نشانان اصراری به ورود منازل شهروندان ندارند، خاطرنشان کرد: در صورت تمایل شهروندان، کارشناسان آتش‌نشانی به داخل منزل مراجعه می‌کنند و وضعیت ایمنی داخل منزل نیز بررسی می‌شود، حضور کارشناسان آتش‌نشانی در این طرح به منزله ایمنی 100 درصدی منازل شهروندان و محلات نیست بلکه خود شهروندان نیز باید همکاری لازم را داشته باشند و توصیه‌های ایمنی ارائه شده به آنها را رعایت کنند.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران یادآور شد: سالهاست که این آموزشها به‌صورت رایگان به مردم داده می‌شود اما فرض را بر این گذاشتیم شاید تعدادی از مردم نتوانند در این کلاسها شرکت کنند، این طرح و حضور در مقابل در منازل جزء شرایط آتش‌نشانی نیست اما آتش‌نشانان این کار را نیز به دلیل حساسیت ایجاد شده و کاهش حوادث ناشی از گاز مونوکسید کربن به وظایف همیشگی خود اضافه می‌کنند تا به این طریق بتوانند به شهروندان کمک کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار