نفت آبادان 0- گسترش فولاد 1
به گزارش"تابناک تبریز"، گسترش فولاد تبریز در حالی مقابل صنعت نفت آبادان قرار گرفت که چند روزی بود که در اهواز اردو زده بود تا آخرین بازی نیم فصل را با آمادگی بیشتر و شرایط بهتری برگزار کند.
کد خبر: ۳۴۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 26 December 2016
به گزارش"تابناک تبریز"، گسترش فولاد تبریز در حالی مقابل صنعت نفت آبادان قرار گرفت که چند روزی بود که در اهواز اردو زده بود تا آخرین بازی نیم فصل را با آمادگی بیشتر و شرایط بهتری برگزار کند.


دوشنبه 6 دی 1395، هفته پانزدهم،
ورزشگاه تختی آبادان
داور: پیام حیدری

 صنعت نفت آبادان:
حسن هوری، حسین بغلانی، فرشاد فرجی، محمد پور محمد، مجتبی ممشلی، زبیر نیک نفس، کیم، حکیم نصاری، رضا جبیره، محمد شادکام و برونو اولیویرا.
سرمربی: نادر دست نشان

 گسترش فولاد تبریز:
 فرناندو دخسوس، مرتضی اسدی، بابک حاتمی، سیدمحسن حسینی، مصطفی اکرامی، مگنو باتیستا، علیرضا نقی زاده، داریوش شجاعیان، امین درویشی، رضا خالقی فر و لوسیانو پریرا
سرمربی: فراز کمالوند

 شرح گل:
گل اول گسترش فولاد: دقیقه 17 این رضا خالقی فر بود که توانست با یک ضربه دقیق و روپا دروازه حسن هوری را روی سانتر زیبای درویشی باز کند و اولین گل بازی را به ثمر برساند.

 

 

 
شاگردان فراز کمالوند برای فرار از سرمای کم سابقه تبریز، چند روزی را در اهواز اردو زده بودند تا تمرینات خودشان را در این شهر دنبال کنند.
گسترش در بازی هفته گذشته توانسته بود مدافع عنوان قهرمانی را مغلوب کند و با روحیه ای عالی پای به میدان آبادان گذاشته بود تا روند رو به رشد خود را ادامه دهند.
در آن سوی میدان نیز شاگردان دست نشان برای فراموش کردن شکست سنگین هفته گذشته وارد میدان شده بودند تا نیم فصل را با سه امتیاز شیرین به پایان ببرند.
بازی با برتری میزبان در میانه میدان آغاز شد و در دقیقه 10 اولین زنگ خطر توسط ویلیام نواخته شد که شوت سنگین این بازیکن راهی به دروازه پیدا نکرد.
 پس از فروکش کردن حملات نفتی ها، بازی بسیار متعادل و بیشتر در یک سوم میانی میدان دنبال میشد و سفیدپوشان کم کم نبض بازی را در دست می گرفتند.
در دقیقه 18 خالقی فر بازیکن فصل گذشته نفتی ها، ارسال زیبای درویشی را با یک ضربه دقیق و روپا به تور هوری چسباند تا شادی به اردوی گسترشی ها هدیه داده شود.
پس از این گل، نفتی ها یکی دو موقعیت خطرناک را روی دروازه دخسوس خلق کردند که با درخشش سنگربان تیم میهمان هیچکدام تبدیل به گل نشد.
در دقیقه 38 حرکت تکنیکی و زیبای پریرا نیمکت نشینان را نیم خیز کرد ولی ضربه آرام این بازیکن که پس از دریبل بغلانی و هوری به سمت دروازه خالی میرفت را بغلانی با تکلی به موقع به بیرون فرستاد.
در آخرین دقیقه نیمه اول، داریوش شجاعیان می توانست تیمش را دو گله کند که ضربه این بازیکن با بدشانسی محض، به بیرون رفت تا دو تیم با همان تک گل راهی رختکن شوند.
در نیمه دوم گسترشی ها برای حفاظت از تک گل، بازی را تدافعی دنبال کردند و دل به ضد حملات بسته بودند. داریوش شجاعیان تنها بازیکن این تیم بود که روی خط میانی جاگیری کرده بود تا در ضدحملات با سرعت بالای خود، خلق موقعیت کند.
دست نشان نیز برای فرار از یک شکست خانگی دیگر، نوروزی را به زمین مسابقه فرستاده بود تا با پاس های بلند این مهاجم تند و تیز را صاحب موقعیت کنند.
تلاش دو تیم در این نیمه نتیجه ای نداشت و علیرغم حملات زیادی که طلایی پوشان داشتند، گلی به دست نیامد تا گسترش فولاد با ارائه یک بازی کاملا بسته و تدافعی در نیمه دوم، به سه امتیاز باررزش دست یابد و بیست امتیازی شود.
گسترشی ها در نیمه دوم به جز دو ضدحمله عملکرد مناسبی نداشتند و اگر بی دقتی مهاجمان حریف نبود، شاید چندین گل را هم دریافت می کردند.
به نظر می رسد کمالوند بایستی در نیم فصل دوم با جذب چند بازیکن نقاط ضعف تیمش را در خطوط دفاع (میانی) و هافبک پوشش دهد.
زمانی گسترش و ماشین سازی در قعر جدول قرار داشتند ولی آبی های تبریز توانستند در سایه کادرفنی مجرب، بازیکنان باانگیزه و مدیریت حرفه ای راه خود را به سمت بالای جدول پیدا کنند ولی سبزقباهای تبریز همچنان سفت و سخت به ته جدول چسبیده اند و حالا حالاها نمی توانند از این گرداب نجات پیدا کنند مگر اینکه تفکرات حرفه ای را جایگزین مدیریت سنتی و عصرحجری کنند.
عائل جعفر موحد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار