مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان فعالیت 23 واحد صنایع لبنی در استان، گفت: سالانه 225 هزارتن شیر خام توسط این واحدها تولید می شود که 110 هزار تن آن به مصرف داخلی می‌رسد.
کد خبر: ۳۴۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 26 December 2016
به گزارش تابناک یزد،علیرضا طاقه باف  اظهار کرد: عمده تولید شیر استان به صورت پاستوریزه، انواع دوغ، ماست و دیگر فرآورده های لبنی عرضه می‌شود و مازاد آن به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.
وی ادامه داد: تولید فرآورده های لبنی علاوه بر پاسخگویی به نیاز استان، ظرفیت صادرات به کشورهای همسایه را نیز دارد و رویکرد استان به افزایش صادرات این محصولات معطوف شده تا با حمایت از تولیدکنندگان، صادرات محصولات کشاورزی و دامی با کیفیت افزایش یابد.
مدیرصنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های حمایت از واحدهای تولیدی استان، هم اکنون مجوز راه اندازی واحدهای جدید تولید و فرآوری محصولات لبنی صادر نمی‌شود که توقف صدور این مجوزها در راستای حمایت از فرآوری و تولید محصولات با کیفیت و قابل رقابت در بازار صورت گرفته است.
طاقه باف افزود: صنایع لبنی با ایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی می‌تواند راه حلی تأثیرگذار برای حل مشکلات خرد و کلان اقتصادی کشور و استان باشد و در این راستا طرح توسعه تولید واحدهای لبنی در زمینه شیر خشک، پودر پنیر، آب پنیر و ارائه تسهیلاتی برای تأمین نقدینگی، ارتقاء تجهیزات و افزایش خطوط تولیدی در دستور کار است.
وی از بهسازی دو واحد لبنی در استان خبرداد و گفت: 6 واحد تولیدی در استان برای دریافت تسهیلات به مبلغ 70 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.
مدیر صنایع کشاورزی استان یزد یادآور شد: تنها یکی از واحدهای لبنی موجود در استان به دلیل بهسازی و نوسازی خط تولید غیرفعال است که اقدام های حمایتی برای دریافت تسهیلات این واحد انجام شده و تا پایان سال جاری به چرخه تولید بازمی گردد و دو واحد لبنی نیز که به طور کامل غیرفعال شده بود با حمایت دولت تدبیر و امید راه اندازی مجدد شده و در زمینه تولید بستنی فعالیت دارد.
2 هزار و 108 واحد تولیدی استان در سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت ثبت نام کردند که تا اواخر آبان ماه از سوی بانک ها به 226 واحد بیش از هزار و 980 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار