کد خبر: ۳۴۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 25 December 2016
 استاندار آذربایجان شرقی گفت: چطور می شود که یک نفر نماز خوان باشد ولی کار ناشایست هم انجام دهد؟ به جرات می گوییم که اگر کارکنان نماز خوان باشند نمی توانند رشوه خوار باشند. چطور می شود فردی نماز خوان باشد ولی سیستم قضایی استان در سالجاری تعدادی از کارمندان فلان شهرداری را به دلیل اخذ رشوه دستگیر کند؟.

به گزارش تابناک تبریز، اسماعیل جبارزاده در اجلاس استانی نماز که در محل استانداری برگزار شد، گفت: نماز فریضه ای است که خداوند تبارک و تعالی پذیرش همه عبادات را منوط به قبولی این مهم دانسته و اگر این عمل پذیرفته نشد بقیه کارها نیز عبث و بیهوده خواهد بود.

وی افزود: بهتر است که تمامی دستگاه های اجرایی خادم نماز باشند و این فریضه مهم را در جامعه، در بخش های دولتی و در حاکمیت ترویج دهند.

 وی با اشاره به کسب رتبه های برتر ستاد اقامه نماز استان در سطح ملی تصریح کرد: جای مباهات و شکرگزاری است که اقدامات تمامی دست اندرکاران این حوزه مورد عنایت ستاد مرکزی اقامه نماز و مورد قبول و تفقد رهبر معظم انقلاب اسلامی شد.

 استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم تلاش برای حفظ این عنوان در استان اظهار کرد: همانگونه که استان ما در امور خیر، پیشقدم و برتر است در این فریضه الهی واجب هم باید جایگاه برتر استان حفظ شود و اطمینان دارم که تلاش همه ما چنین نتیجه ای را در پی خواهد داشت.

جبارزاده ادامه داد: آن چه در ادارات و سازمان ها انتظار داریم، تشویق کارکنان دولت و مردم به نماز اول وقت و فراهم کردن مقدمات انجام این فریضه در اول وقت می باشد. تمامی مدیران باید پیشتاز این امر خیر بوده و همیشه در صحنه باشند و آن چه که انجام می دهند الگویی برای همه مردم در بخش های مختلف باشد.

این مقام مسئول با اشاره به بازرسی های انجام شده از تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی در ارتباط با بحث اقامه نماز عنوان کرد: در گذشته ای نه چندان دور، متاسفانه صفوف نماز در ادارات و دستگاه های اجرایی بسیار کمرنگ بود ولی بر اساس آخرین گزارشات دریافتی از بازرسی، صفوف نماز ادارات و دستگاه های اجرایی، بسیار پررنگ تر شده است.

 جبارزاده تصریح کرد: این امر جز وظایف مستمر تمامی سازمان ها و دستگاه های اجرایی است و چنین نیست که پس از یکبار ارزیابی، ماموریت ما در این مورد تمام شود. مسئولیت اصلی رونق دادن به نماز، وظیفه تک تک مدیران است که باید در این موضوع پیش قدم باشند.

 استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به شعار امسال ستاد اقامه نماز به مناسبت بزرگداشت این روز افزود: عنوان" نماز و کاهش آسیب های اجتماعی"، عنوان بسیار مهمی است که باید در طول سال مورد توجه قرار گیرد.

 جبارزاده تصریح کرد: بحث کاهش آسیب های اجتماعی یکی از مهم ترین دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب است که در جلسات متعدد بر این امر تاکید بسیار ویژه ای دارند.

 وی خطاب به اعضای حاضر در جلسه عنوان کرد: از این جمع انتظار دارم که راهکارهای لازم برای کاهش آسیب های اجتماعی و به خصوص کاهش مفاسد اداری در ادارات، سازمان ها و دستگاه های اجرایی را در قالب کارهای تحقیقی و پژوهشی انجام دهند.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به رعایت اصول اسلامی و احکام الهی در استخدام و گزینش دستگاه های اجرایی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عنوان کرد: اگر نماز به معنی واقعی اقامه شود، بسیاری از منکرات، مفاسد و معضلات اجتماعی ریشه کن خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت خود در گزینش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال های قبل از سال 70 گفت: عامل به احکام الهی بودن مهم ترین ملاک در گزینش افراد بوده و هست، ما هیچ کارمندی را بدون انجام گزینش استخدام نکرده ایم و آن چه در گزینش انجام می شود بحث عامل به احکام بودن می باشد.

جبارزاده گفت: قسم می خورم که در دوران فعالیت خودم در مسئولیت گزینش دانشگاه علوم پزشکی همواره به بحث عامل بودن افراد به احکام الهی توجه کرده ام و یک نفر را بدون انجام مراحل سخت گزینش استخدام نکرده ایم.

 وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه ورودی تمامی دستگاه های دولتی ما نماز خوان هستند و روزه می گیرند اظهار کرد: چطور می شود که یک نفر نماز خوان باند ولی کار ناشایست هم انجام دهد؟ به جرات می گوییم که اگر کارکنان نماز خوان باشیم نمی توانند رشوه خوار باشند. چطور می شود فردی نماز خوان باشد ولی سیستم قضایی استان در سالجاری تعدادی از کارمندان فلان شهرداری را به دلیل اخذ رشوه دستگیر کند؟.

 وی خطاب به اعضای حاضر در این جلسه گفت: بررسی کنید که چرا افراد عامل به احکام بعد از طی گزینش و مراحل سخت در این سیستم و بعد از سال ها به جای رشد و تعالی و پایبندتر شدن به عقاید، متاسفانه دچار آسیب ها و تخلفات اداری همچون رشوه می شوند؟/ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار