معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد میراث کهن و بناهای تاریخی بافق را یادآور شد و گفت : این شهرستان به دومین مرکز گردشگری استان یزد تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۴۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 25 December 2016
به گزارش تابناک یزد،سید مصطفی فاطمی اظهار داشت: این شهرستان با توجه به آیین دیرینه و پتانسیل ها خوبی که در آن نهفته است می تواند در بین شهرستان های استان به رتبه نخست دست یابد.
وی ادامه داد: حتی در فصل تابستان و بهار که دمای هوای این شهر افزایش می یابد با تامین زیر ساخت می توان تورهای گردشگری را برای بازدید از آسمان پر ستاره کویر به این منطقه هدایت کرد.
فاطمی برگزاری آیین شب یلدا در بافق را متذکر شد و تصریح کرد: این شهرستان همواره در برگزاری چنین رویدادهایی پیشتاز بوده و جشن یلدا بازگشت به گذشته و زنده نگهداشتن یک آیین باستانی و سنتی ایرانیان است.
فاطمی بر ضرورت احیا و زنده نگهداشتن آیین و سنت های گذشتگان تاکید و خاطر نشان کرد: در شب یلدا،جامعه برای ساعاتی از فضای الکترونیکی دور می شود و حضور نوازدگان،گروه هنری و بویژه برگزاری لالایی خوانی موارد مهمی است که در این جشن به آن پرداخته شده است.
به گزارش ایرنا،یکی از برنامه های سند چشم انداز توسعه شهرستان بافق توجه به صنعت گردشگری با محوریت امام زاده عبدالله بن موسی کاظم(ع) است.
این شهر بر سر پنچ راه ریلی کشور قرار گرفته و همین امر آمد و شد گردشگران را تسهیل می کند.
وجود تلماسه های بکر منطقه صادق آباد،کوه حفاظت شده بافق با گونه های نادر جانوری از قبیل یوز پلنگ آسیایی ، بوم گردی و معدن گردی این شهرستان را در جایگاه ویژه گردشگری استان یزد قرار داده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار