مدیرکل ثبت و احوال کهگیلویه و بویراحمد: در کشور برابر هر 6 ازدواج یک طلاق ثبت می‌شد و در استان از هر 5 ازدواج یک طلاق ثبت شده است . در 9 ماه گذشته یک هزار و 325 طلاق ثبت شده این در حالی است که بالغ بر 6 هزار ازدواج ثبت شده است.
کد خبر: ۳۴۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶ 24 December 2016
سید محمدعلی تقوی در نشست‌خبری که به مناسبت هفته ثبت و احوال برگزار شد، گفت: براساس آخرین آمار ثبت و احوال استان کهگیلویه و بویراحمد جمعیتی بالغ بر 700 هزار نفر دارد که 50 هزار نفر از آنها از افراد خارج استان هستند که در استان سکونت دارند که با آمار اولیه سرشماری نفوس و مسکن سال 95 مطابقت دارد .

وی با تشریح آمار ثبت زاد و ولد و فوتی افزود: خوشبختانه در هر دو بخش از استان‌های با رتبه مناسب کشوری هستیم .

این مقام مسئول با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای ثبت آمار ازدواج و طلاق ادامه داد: دفاتر ثبت آمار ازدواج و طلاق به سیستم یکپارچه ثبت آمار متصل شده و تمامی آمارها بروز و دقیق ثبت می‌شوند.

مدیرکل ثبت و احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارت هوشنمد قابلیت جعل ندارد و تنها با اثر انگشت فرد قابل استفاده است، خاطرنشان کرد: قبل از دولت تدبیر و امید کمتر از یک‌هزار و 500 کارت هوشمند صادر شده بود اما در دو سال گذشه این تعداد به یکصد و 70 هزار کارت رسید .

تقوی با اشاره به نقش ثبت و احوال در 25 فرایندمختلف در انتخابات‌های مختلف‌ها تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم برای اخذ الکترونیک آرا و برگزاری انتخابات الکترونیک فراهم است که در صورت تایید شورای نگهبان انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا آمادگی برگزاری تمام الکترونیک انتخابات را داریم .

وی با بیان اینکه آمار ولادت‌های استان پس از یک دوره توقف روند صعودی گرفته، گفت: 12 هزار و 774 ولادت در 9 ماه گذشته در استان به ثبت رسیده که رشد 2 درصدی را نشان می دهد.

تقوی از کاهش فوت در استان خبر داد و افزود: با کاهش فوتی‌های سن امید به زندگی در استان افزایش یافته است.

وی گفت: بیشترین آمار ثبت شده در گروه سنی 20 تا 29 سال است و پس از آن 30 تا 39 سال است .

مدیرکل ثبت و احوال کهگیلویه و بویراحمد با تشریح آمار ازدواج در استان خاطرنشان کرد: استان با ثبت رشد 8 درصدی ازدواج در 9 ماه گذشته رتبه دوم کشور را دارد .

تقوی از آمار طلاق در کهگیلویه و بویراحمد اظهار تاسف کرد و گفت: در کشور برابر هر 6 ازدواج یک طلاق ثبت می‌شد و در استان از هر 5 ازدواج یک طلاق ثبت شده است . در 9 ماه گذشته یک هزار و 325 طلاق ثبت شده این در حالی است که بالغ بر 6 هزار ازدواج ثبت شده است.

این مقام مسئول گفت: بیشترین اسم برای نوزادان پسر در کهگیلویه و بویراحمد "امیر علی، حسین و امیر عباس و برای نوزادان دختر فاطمه، زهرا و آوا است .

وی مسئول اعلام آمار رسمی استان‌ها و کشور را ثبت و احوال دانست و گفت: این وظیفه را قانون تعیین کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار